پرسپولیس به آسیا می رود؟

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۷:۰۲
    کد خبر :947511
پرسپولیس

 مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران امروز در کوالالامپور با ماهاجان، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار و درباره مباحث مرتبط با کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های ایرانی گفت‌وگو کرد.

در این نشست ماهاجان تاکید کرد: در صورت عدم رفع مشکل دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال جاری، موضوع از حیطه رکن صدور مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و در اختیار کمیته‌های انضباطی و اخلاق ای‌اف‌سی قرار می‌گیرد. وی علاوه بر این دربار ه مبحث مالکیت دو باشگاه و مباحث مرتبط با آن پرسش‌هایی را مطرح کرد که مقرر گردید در زمان مربوطه پاسخ لازم داده شود.موضوعی که باعث بروز برخی نگرانی‌ها شده بود.

در همین راستا، امیرعلی حسینی عضو کمیته مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس در مورد این تهدید مقام مسوول در کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: چند جلسه را با مسوولان مربوطه در فدراسیون فوتبال داشتیم. آخرین جلسه هم با حضور نمایندگان باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و همچنین فدراسیون و سازمان لیگ در ورزشگاه آزادی برگزار شد چرا که یکی از ایراداتی که گرفته می‌شد به همین ورزشگاه بود.

وی افزود: ما سال ۲۰۱۸ در همین ورزشگاه فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کردیم. با این حال اقدامات لازم صورت گرفته تا مشکلات حل شود.

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: در باشگاه پرسپولیس هم این کمیته به صورت هفتگی و مستمر جلساتی را برگزار می‌کند تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم تا نگرانی‌ها به حداقل برسد. نه تنها این کمیته بلکه سایر ارکان باشگاه هم در تلاش هستند.

حسینی اضافه کرد: در همین رابطه مدارک آکادمی را به روز کردیم و امروز ارسال کردیم. مدارک مربوط به مسائل حقوقی هم به روز شده و به زودی ارسال می‌شود.

وی در مورد اینکه بحث مالکیت باشگاه فصل قبل یکی از دلایل اصلی حذف از لیگ قهرمانان آسیا بود، خاطرنشان کرد:‌ کنفدراسیون فوتبال آسیا برخی اوقات معیارهای خود را درجه بندی می‌کند. برای مثال وقتی شما مشکلی دارید کنفدراسیون برای یک سال مشکلی نمی بیند و اجازه حضور در مسابقات را می‌دهد. برای سال دیگر شاید قوانین عوض شود و آن مشکل جریمه داشته باشد. برای سال دیگر هم شاید جلوی حضور در مسابقات گرفته شود. در همین راستا الان ۱۰ درصد سهام واگذار شده است. مشکلی که تا الان صورت نگرفته بود. فکر می کنم اگر ۵۱ درصد سهام واگذار شود دیگر مشکل به طور کامل حل می شود اما همین واگذاری ۱۰ درصد هم اقدام خوبی بود که صورت گرفت.

وی تاکید کرد: هنوز زمان داریم تا این مشکل را حل کنیم و در تلاش هستیم. سال قبل هنگامی که آن اتفاق افتاد خیلی از مسوولان برای حل مشکل پا پیش گذاشتند. امیدوارم الان تا وقتی زمان هست باز هم اقدامات لازم انجام شود و کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید