پرسش‌های مناظره‌های انتخاباتی ضد دولت یازدهم بود

    کد خبر :18481

حمید حسینی گفت: فضای هیجانی مناظره‌ها باعث شد که واقعیت تحریف شده و مردم به درستی در جریان امور قرار نگیرند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی ایران در نشست ستاد نفت و انرژی حامیان روحانی گفت:‌ ما برای مناظره به ستاد رقیب اعلام آمادگی کردیم اما تا کنون پاسخی نشنیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داشتیم که اقتصاد انرژی به عنوان مهم‌ترین مبحث نقش پررنگی در مناظره‌های تلویزیونی داشته باشند تصریح کرد: عملکرد دولت روحانی در این بخش قابل دفاع و درخشان بود چرا که در زمینه افزایش تولید نفت و گاز و صادرات و همچنین افزایش ظرفیت در پتروشیمی دستاوردهای بزرگ و غیرقابل انکاری داشته اند اما هیچیک از سوالات اصلی در مورد اقتصاد انرژی نبود تا دولت نتواند دستاوردهایش را به صورت شفاف بیان کند.

رئیس ستاد نفت و انرژی روحانی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از عملکردهای اقتصادی دولت از جمله کاهش نرخ تورم، لغو تحریم‌ها،  نجات اقتصاد، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور، احیای دریاچه ارومیه،….. در مناظرات تلویزیونی عنوان نشد خاطر نشان کرد: تنها بحث چهار درصدی‌ها عنوان شد که باید گفت این قضیه تحریفی در انتخابات بوده و دستاوردهای دولت را زیر سوال برده است.

وی تاکید کرد: پس از برجام دولت تلاش کرد که در صحنه بین‌الملل حضور داشته باشد و همچنین موفقیت در بازپس‌گیری سهم ایران از عربستان  که با عنوان شدن افزایش خام فروشی در مناظره‌ها زیر سوال رفت. در حالی که افزایش تولید و صادرات از جمله محورهای اقتصاد مقاومتی است.

حسینی اظهار داشت: فضای هیجانی مناظره‌های باعث شد که واقعیت تحریف شده و مردم به درستی  در جریان امور قرار نگیرند و از طرفی توقعاتی ایجاد شد که همه سوال کنند دولت برای من چه کرده است؟ در حالی که وظیفه دولت تولید امنیت، رفاه، زیرساخت و بهبود محیط زیست و همچنین افزایش قدرت خرید جامعه است که همگی اینها در مناظره‌ها تحریف شد و به جای آن رقبای دولت گفتند که ما یارانه‌ و پاداش‌ها را افزایش می‌دهیم که این بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد بالنده باشد باید از این محدوده خارج شویم چرا که اینگونه مقوله‌ها در واقع تحریف انتخابات است.

حسینی با اشاره به بحث تفاوت در حقوق پرداختی به کارگران طی دولت‌های گذشته توضیح داد: در زمان ابتدای انقلاب یک ماه حقوق معادل یک سکه طلا بود، در دوران جنگ 150 روز حقوق معادل یک سکه طلا بود، در دوران هاشمی با 50 روز حقوق کارگران امکان خرید یک سکه طلا داشتند، در زمان خاتمی با 30 روز حقوق  امکان خرید یک سکه وجود داشت در زمان دولت احمدی‌نژاد یک کارگر باید با 120 روز حقوق یک سکه خریداری کند که در دولت روحانی باز هم به زمان انقلاب بازگشت یعنی یک کارگر با 30 روز  حقوق امکان خرید یک سکه طلا را دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت افزایش قدرت خرید مردم است نه اینکه مردم برداشت مستقیم یارانه داشته باشند.

حسینی در ادامه با اشاره به بحث قراردادهای نفتی گفت: اکنون دو انتقادبه این قراردادها وارد است اول اینکه چرا از فرصت اوباما برای اجرایی شدن قراردادها استفاده نشد و دیگر اینکه مباحثی است که دلواپسان کل قرارداد را زیر سوال می برند.

عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: در حال حاضر دولت امکان بازگرنداندن پول و ارز به کشور را دارد و انتقال پول میسر شده و در جهت انتقال پول نفت ما مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه موازنه مثبت تجاری از جمله افتخارات دولت یازدهم است گفت: در این دولت میزان صادرات افزایش یافته به نحوی که در سال 95 رقم صادرات 30 درصد اضافه شده است و میزان صادرات از 91 میلیون تن به 120 میلیون تن رسیده است یعنی روزانه بیش از 300 هزار تن کالا صادر شده است.

وی افزود: البته به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت افزایش ارزشی 4 درصد بیشتر نبوده است اما واقعیت این است که توانستیم 120 میلیون تن کالا صادر کنیم.

وی گفت: ارزش صادرات کشور 42 تا 43 میلیارد دلار بوده و علاوه بر این 7 میلیارد دلار نیز صادرات گازوئیل، بنزین هواپیما، مازوت و نفتا داشتیم که در آمار گمرک نیامده و توسط شرکت ملی نفت صادر می‌شود و به این ترتیب عملاً صادرات ما در سال گذشته تا 50 میلیارد دلار بوده است.

حسینی گفت: کاندیداهای مخالف روحانی اینگونه تداعی می‌کردند که دولت یازدهم میعانات گازی را جزو صادرات غیر نفتی اعلام کرده در حالی که بیش از هشت سال است که میعانات گازی جزو آمار صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود و همان استانداردهای قبلی لحاظ می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: برجام کمک کرد که فضای بین‌الملل برای ما باز شود و ما می‌توانیم بدون نیاز به نفت خام مایحتاج خود را تامین کنیم و این افتخاری بزرگ است در حالی که هر کشور دیگری اگر می‌توانست این موازنه مثبت در واردات و صادرات را ایجاد کند جشن های بزرگی برپا می‌شد اما این اتفاقات بزرگ و دستاوردهای عظیم دولت نادیده گرفته شد و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی نشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید