نام دو عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در بین ابربدهکاران بانکی

    کد خبر :903778

چندی پیش به دنبال اعلان عمومی برخی از بانک ها در معرفی فهرست ابر بدهکاران بانکی؛ بانک توسعه صادرات نیز اقدام به انتشار این لیست نمود.

در فهرست ابربدهکاران بانک توسعه صادرات اسامی نام آشنایی مانند رستمی صفا و عباس ایروانی مشاهده می شود اما نکته جالب توجه این است که در این میان، نام دو شرکت دیگر نیز دیده می شود که بررسی ها نشان می دهد هر کدام از آنها نمایندگان قدری در ترکیب هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران دارند.

به نوشته رصد روز؛ در حال حاضر محمدرضا انصاری، علی‌محمد کامران‌کیایی، حسین کمره، رضا سعیدکار و بهزاد حاجی‌شیرمحمدی به عنوان اعضای هیئت مدیره شرکت کیسون هستند که نفر نخست این تیم یعنی آقای محمدرضا انصاری هم اکنون نایب‌رئیس سوم اتاق بازرگانی است.

ابربدهکار هشتم این جدول هم شرکت دیداس به مدیرعاملی محمد امیرزاده است که وی نیز در حال حاضر  نائب رئیس چهارم اتاق بازرگانی ایران است.

هفته گذشته موضوع تخلفات گسترده مالی در اتاق بازرگانی خبرساز شد و شاید همین حواشی خبری باعث شد تا نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (سی ام فروردین) طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران(اتاق ایران) در ده‌سال اخیر را با 189 رأی موافق، 28 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن مصوب کنند.

حالا انتشار لیست فوق و موارد مشابه نیز مزید بر علت شد تا موضوع این تخلفات با حساسیت و دغدغه بیشتری پیگیری و نتیجه آن نیز به مردم اطلاع رسانی شود. این را از آن جهت تاکید می کنیم که مستند به گزارش فرهیختگان؛ در تاریخ 19 بهمن سال 1399 نیز جمعی از نمایندگان مجلس درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد اتاق بازرگانی ایران را به کمیسیون اقتصادی ارائه کردند.

پس از کش‌ و قوس‌های زیاد بعد از آن، دو تقاضای تحقیق‌ و تفحص دیگر نیز با همین عنوان در تاریخ‌های هشتم تیر 1400 و سوم آبان 1400 به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شد. سرانجام کمیسیون اقتصادی در تاریخ 18 آبان 1400 درخواست تحقیق‌ و تفحص از اتاق بازرگانی را تصویب کرد. حالا 14 ماه از اولین درخواست تحقیق‌وتفحص از اتاق می‌گذرد اما مجلس تا همین امروز اقدام چشمگیری در این خصوص انجام نداده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید