پرداخت وام مسکن قرض الحسنه 100 میلیون تومانی آغاز شد

    کد خبر :861886
پرداخت وام مسکن قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی آغاز شد

مطابق با جزو ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، شرایط پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام شد.

بر این اساس بانک تخصصی بخش مسکن به معرفی شدگان از سوی این دو نهاد در صورتی که واجد شرایط مشخص شده باشند تا سقف ۸۰ میلیون تومان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها، تسهیلات قرض‌الحسنه ساخت یا خرید مسکن به ازای هر واحد مسکونی اعطا می‌کند.

در ارتباط با پرداخت تسهیلات مذکور و در راستای تسهیل و تسریع امور، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانک ابلاغ شده است و بر اساس ضوابط تعیین شده، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه معادل ۱۰ سال با در نظر گرفتن حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است (مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ۱۰ سال باشد).

مطابق با ضوابط و شیوه نامه پرداخت، در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای ساخت و ساز باشد، پروژه مسکونی باید حداقل دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد. پس از قطعی شدن قرارداد برای ساخت، تسهیلات به صورت یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می‌شود و با تأیید بانک به میزان مبلغ تأیید شده، رفع انسداد می‌شود.

همچنین در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای خرید واحد مسکونی باشد، عمر بنای واحد خریداری شده باید حداکثر ۲۵ سال باشد. در این بخش نیز مبلغ تسهیلات در قالب چک تسهیلات در وجه فروشنده صادر می‌شود و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانک به وی تحویل می‌شود.

به گزارش مهر، مطابق با ضوابط، مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده شامل مدارک شناسایی و هویتی متقاضی، مدارک عمومی ملک و مدارک شغلی و درآمدی متقاضی است و پس از دریافت تسهیلات متقاضی موظف به پرداخت تمامی کارمزدها و هزینه‌های مربوط به ارزیابی وثیقه‌ها خواهد بود. همینطور وفق تفاهم نامه فی‌مابین بانک و نهادهای مربوطه، اخذ یک ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید