پرتغال به دنبال دریافت مالیات از دارایی های ارزدیجیتال

    کد خبر :946272
پرتغال

در سال 2023، پرتغال می خواهد مالیاتی بر سود حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال دریافتی توسط افراد اعمال کند. این طور که پیدا بوده کشور اروپایی در تلاش است تا با کسب مالیات از دارایی‌های ارزدیجیتال سود قابل توجهی کسب کند.

بازتاب-‌‌وزیر دارایی این کشور، فرناندو مدینا، لایحه جدیدی را برای مالیات بر صاحبان دارایی های دیجیتال ارائه کرد. این مصوبه مورد بررسی نمایندگان مجلس جمهوری قرار می گیرد و البته در صورت حمایت اکثریت نمایندگان از سال آینده لازم الاجرا می شود.

پرتغال به دنبال دریافت مالیات از دارایی های ارزدیجیتال

بر اساس این مقررات، اگر دارایی دیجیتال کمتر از یک سال در دسترس بوده باشد، شهروندان ملزم به انتقال 28 درصد مالیات بر درآمد خواهند بود. علاوه بر این، قانون مالیات بر ماینینگ، صدور ارزهای مجازی و تراکنش های خرید و فروش دارایی های دیجیتال را پیش بینی کرده است. به عنوان مثال، کارگزاران باید 4٪ از درآمد کسب شده در جریان کسر کمیسیون برای انجام معاملات را به دولت بدهند.

این وضعیت از این جهت قابل توجه است که حقایقی مبنی بر تغییر محل سکونت و حتی تابعیت افرادی وجود دارد که دقیقاً به دلیل نگرش مطلوب دولت نسبت به درآمد ارز دیجیتال به پرتغال نقل مکان کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید