رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

پراید؛ رکوردار بیشترین آسیب درتصادفات/ توقف شماره گذاری از سال ۹۹

    کد خبر :607399

رییس پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین آسیب در تصادفات در حوزه پراید است و خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد.

سردار سید کمال هادیانفر گفت: ۹۲ درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است و اگر رانندگان ایمن رانندگی کنند قطعاً آسیب نمی‌بینند، اما به هر صورت خطای انسانی موجب تصادف می‌شود و در حوزه پراید در هر تصادف ۳ و ۸ دهم آسیب می‌بینند، یا جان خود را از دست می‌دهند و یا مجروح می‌شوند.

وی گفت: موضوع در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اطلاع داده شده و با توجه به اینکه وزارت صمت، سازمان محیط زیست و پلیس در شماره گذاری نقش دارند طبق توافق به سایپا گفته‌ایم که تعهداتش را در سال ۹۸ به پایان رساند و از سال ۹۹ دیگر پراید شماره گذاری نخواهد شد.

به گزارش مهر، وی در خصوص مسافرت‌های مردم در این ایام افزود: یکی از مواردی که موجب تصادف می‌شود سبقت از سمت راست و رفتن به شانه خاکی و ایجاد مزاحمت برای رانندگان دیگر است. شرایطی را به وجود آورده ایم که گره ترافیکی نداشته باشیم و ۹۲ درصد رانندگان ما نیز قانون مدار هستند، اما اندکی اقدام به تخلف می‌کنند که به پلیس راه ابلاغ کرده ایم به شدت با رانندگانی که به شانه خاکی می‌روند و یا سبقت از راست می‌گیرند برخورد کنند، رانندگان متخلف هم جریمه می‌شوند، هم نمره منفی می‌گیرند و خودرویشان توقیف می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید