پایش 39 دستگاه براساس 13 آیتم مناسب سازی فضا و معابر

    کد خبر :83873

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی گفت: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در کل کشور ضعیف است و با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کاظمی مومن سرایی، روز پنج شنبه(26 مرداد) در کمیته مناسب سازی استان کردستان با اشاره به تشکیل سازمان مناسب سازی در استان‌ها و شهرستان‌ها، افزود: خوشبختانه این ستاد در استان‌ها و شهرستان‌ها به ریاست استانداران شروع به کار کرده است.

وی در ادامه به بحث فرهنگ سازی مناسب سازی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ مناسب سازی در جامعه و میان دستگاه‌های ما نهادینه نشده است در حالیکه مناسب سازی برای تمامی آحاد جامعه نیاز است و فقط طیف معلولان را در بر نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای همه افراد جامعه بحث مناسب سازی موثر است، عنوان کرد: جامعه ما در حال مواجه با پدیده سالمندی است و مادران باردار، کودکان و حتی افراد سالم هم نیاز به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی دارند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی به تشکیل سه کمیته در ستاد مناسب سازی اشاره و بیان کرد: به استان‌ها توصیه می‌کنیم که کمیته فنی را با حضور و مشارکت افراد کارشناس رشته‌های مختلف و دستگاه‌ها تشکیل دهند.

وی در ادامه سخنان خود اعلام کرد: جشنواره شهید رجایی را هم در کشور برگزار کردیم و 90 دستگاه را مورد بررسی و بازدید قرار دادیم که در این راستا اقدامات خوبی در سطح کشور صورت گرفت.

کاظمی مومن سرایی ادامه داد: در این جشنواره 20 امتیاز را برای مناسب سازی درنظر گرفته بودیم که قرار شد سال آینده امتیاز حوزه مناسب سازی افزایش پیدا کند. دستگاه‌هایی که امتیاز کمتر از 10 را گرفته بودند به آنها مهلتی داده شده تا موانع و مشکلات خود را برطرف کنند.

وی به ابلاغ ردیف بودجه مناسب سازی به شهرداری‌ها نیز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته این بودجه به تمامی استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ و در سرفصل شهرداری‌ها لحاظ شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی، راه اندازی سامانه معبر را هم از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و گفت: این سامانه با شماره 3000012322 راه اندازی شده و معلولان می‌توانند مشکلات خود را به ما از این طریق ارسال کنند. این سامانه باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان کردستان هم راه اندازی شود.

کاظمی مومن سرایی به پایش 39 دستگاه براساس 13 آیتم مناسب سازی اشاره و عنوان کرد: بهزیستی با 68 درصد، بالاترین مناسب سازی و نظام پزشکی با 23 درصد، پایین ترین دستگاه کشور در مناسب سازی بودند.

وی با عنوان اینکه بحث مناسب سازی در کل کشور ضعیف است، افزود: استان یزد با 59 درصد بیشترین مناسب سازی را داشت و استان تهران با 24 درصد پایین استان کشور در مناسب سازی بو.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی در پایان با اشاره به اینکه کشورهای دیگر از کشور ما در بحث مناسب سازی بسیار جلوتر هستند، ابراز امیدواری کرد در چند سال آینده بحث مناسب سازی در کشور ما شکل بهتری به خود بگیرد و وضعیت موجود بهبود یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید