پایان کار شکارچیان غیرمجاز با ۱۲ ساعت تعقیب نامحسوس

    کد خبر :629498

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه از تعقیب و دستگیری شکارچیان غیرمجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

 

فرشاد فیروزنیا، در این خصوص گفت: ظهر روز گذشته محیط بانان منطقه اثر طبیعی ملی تنگه واشی هنگام گشت و کنترل نامحسوس منطقه، به ورود چند شکارچی متخلف به این منطقه پی بردند.

 

وی با بیان اینکه در جریان رهگیری و تعقیب این شکارچیان محل اختفای آن ها شناسایی شد افزود: سرانجام محیط بانان این منطقه طی عملیاتی که در حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید در ساعت ۱۱ شب گذشته پس از تعقیب در ارتفاعات سخت و دشوار و پیاده روی زیاد موفق به دستگیری هر چهار نفر این شکارچیان در یک حفره غار مانند شدند.

 

فیروزنیا با اشاره به اینکه با تلاش محیط بانان منطقه، شکارچیان غیرمجاز قبل از شروع به شکار دستگیر شدند گفت: از متخلفان تعداد دو قبضه سلاح برنو و تعداد ۲۱ تیر فشنگ و سایر وسایل شکار کشف و ضبط شد که یکی از این دو اسلحه نیز فاقد مجوز نگهداری و حمل سلاح بود.

 

به گزارش مهر، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه این شکارچیان دارای سابقه تخلف شکار در شهرستان های فیروزکوه و دماوند نیز هستند، ادامه داد: این متخلفان بعد از دستگیری در ساعت ۴ بامداد امروز به پاسگاه محیط بانی تنگه واشی منتقل شدند و پس از تکمیل پرونده قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

 

فیروزنیا در پایان تصریح کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون این سومین گروه از شکارچیان غیرمجاز بودند که بوسیله محیط بانان در حوزه مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان فیروزکوه دستگیر شده و از این افراد در جمع تعداد ۴ سلاح مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید