رای جالب یک قاضی در لواسان

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۸:۲۴
    کد خبر :993111

چندی قبل وقوع درگیری 3 مرد جوان با محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده پارک لار به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش داده شد که با اعلام این خبر مأموران پلیس  راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه تیم پلیسی حکایت از آن داشت، 3 مرد جوان قصد داشتند تا در این منطقه حفاظت‌شده برای ساخت و ساز مصالح وارد کنند که با هشدار محیط‌بانان مواجه و سپس با آنها درگیر شده و در جریان این نزاع محیط‌بانان را هدف ضرب و جرح قرار دادند.

بدین ترتیب 3 مرد جوان با دستور مقام قضایی بازداشت و به دادسرای لواسانات تحت‌الحفظ اعزام شدند؛ متهمان در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف کردند.

پس از پایان تحقیقات مقدماتی، قرار جلب و کیفرخواست متهمان به اتهام ضرب و جرح محیط‌بانان و تخریب درب پاسگاه محیط زیست در منطقه حفاظت‌شده پارک لار، از سوی دادسرای لواسانات صادر شد و متهمان پای میز محاکمه در شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان به ریاست قاضی میثم حسین‌پور، ایستادند.

در ابتدای جلسه رسیدگی، متهمان در جایگاه حاضر و اتهام ضرب و جرح محیط‌بانان و تخریب درب پاسگاه محیط زیست در منطقه حفاظت‌شده پارک لار به آنها تفهیم شد؛ متهمان در روند رسیدگی جلسه دادگاه به جرم خود اعتراف و پس از اظهار پشیمانی از قاضی طلب عفو و بخشش کردند‌.

به گزارش تسنیم، سیر مراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه رأی پرونده مذکور توسط قاضی میثم حسین‌پور صادر شد؛ متهمان با توجه به نداشتن سابقه کیفری و ابراز ندامت به جای حبس با حکم مجازات جایگزین حبس دادگاه، محکوم به بازسازی پاسگاه محیط‌بانان، تهیه 8 دست لباس و 8 دوربین دید در شب برای مأموران محیط زیست و ساخت مستند هشت دقیقه‌ای راجع به چالش‌ها و مناطق بکر پارک ملی لار شدند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید