پایان پشتیبانی از ویندوز 8.1 در ژانویه 2023/ یک نسخه الحاقی برای ویندوز 8

    کد خبر :923536
ویندوز 8.1

سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از ویندوز 10 را از اکتبر 2025 پایان خواهد داد. اکنون، غول ردموندی در حال آماده شدن برای ارسال اعلان به کاربران ویندوز 8.1 است که به آنها اطلاع می‌دهد پشتیبانی از این ویندوز را در ژانویه 2023 پایان می‌دهد.

بازتاب-مایکروسافت اخیراً یک یادداشت پشتیبانی را در وب سایت رسمی خود به اشتراک گذاشته است که در آن اعلام کرده که پشتیبانی از ویندوز 8.1 را از 10 ژانویه 2023 متوقف می‌کند. پس از این تاریخ، ویندوز 8.1 دریافت به روز رسانی‌های امنیتی مایکروسافت را متوقف خواهد کرد.

اکنون مایکروسافت می‌گوید پس از پایان پشتیبانی از ویندوز 8.1 در تاریخ مذکور، کاربرانی که مایکروسافت 365 دارند، دیگر به‌روزرسانی‌های مبتنی بر ویژگی، امنیت و سایر موارد برنامه‌های آفیس را دریافت نخواهند کرد. بنابراین، اگر کاربران می‌خواهند به استفاده از برنامه‌های آفیس ادامه دهند، باید دستگاه‌های خود را به یک سیستم عامل ویندوز سازگار ارتقا دهند. در غیر این صورت، آنها می‌توانند به عنوان جایگزین به Office در وب دسترسی داشته باشند.

برای یادآوری، مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 8 را در 12 ژانویه 2016 به پایان رساند. این سیستم عامل در سال 2012 توسط بسیاری از کاربران به دلیل طراحی رابط کاربری تلفن همراه خود رد شد. اگرچه مایکروسافت با ویندوز 8.1 به طراحی دسکتاپ مانند بازگشت، اما واقعاً تجربه کلی ویندوز 8 را در رایانه‌های شخصی بهبود نداد.

این شرکت همچنین اشاره می‌کند که اکثر دستگاه‌های ویندوز 8 یا 8.1 به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری از آخرین سیستم عامل ویندوز 11 این شرکت پشتیبانی نمی‌کنند. برای کاربرانی که به فکر به‌روزرسانی دستگاه‌های خود به ویندوز 10 هستند، مایکروسافت پیشنهاد می‌کند که همانطور که قبلاً ذکر شد، ویندوز 10 نیز در اکتبر 2025 به مرحله پایان پشتیبانی خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید