پاکسازی کلیه‌ها با ۹ ماده غذایی

    کد خبر :587131

کلیه‌ها وظیفه دفع مواد زائد از بدن را دارند و حفظ سلامت آن‌ها برای عملکرد درستشان از اهمیت بسیاری برای سلامت کلی بدن برخوردار است.

بیماری‌های کلیوی حتی می‌توانند مرگبار باشند و ابتلای فرد به فشار خون بالا، دیابت یا تصلب شرائین احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی را افزایش می‌دهد.

در ادامه ۹ ماده غذایی که برای سلامت و تصفیه کلیه‌ها مفیدند به نقل از سایت “هلث اند هیومن ریسرچ” آورده شده است:

سبزیجات برگدار:سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین‌های C و K و هم‌چنین فیبر و اسید فولیک هستند. این سبزیجات فشار خون را کاهش داده، قندهای خون را متعادل کرده و فشار کلیه را کاهش می‌دهند.

آب ذغال اخته:آب ذغال اخته علاوه بر مفید بودن برای عفونت‌های دستگاه ادراری برای کلیه‌ها نیز مفید است. نوشیدن آب ذغال‌ اخته می‌تواند کلیه‌ها را از اگزالات کلسیم که یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد سنگ‌های کلیه است، پاکسازی کند. توجه داشته باشید که از آب ذغال اخته خالص و طبیعی و بدون هیچ گونه افزودنی استفاده کنید.

زردچوبه:التهاب در بدن می‌تواند طیف وسیعی از بیماری‌ها را ایجاد کند که بیماری کلیوی یکی از آن‌هاست. برای پاکسازی کلیه‌ها و کمک به مبارزه با التهاب‌های بدن از زردچوبه استفاده کنید. زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد التهابی دارد. هم‌چنین برای مبارزه با بیماری‌های کلیوی و سنگ‌های آزاردهنده آن مفید است.

سیب:گفته می‌شود خوردن روزانه یک عدد سیب بیماری‌ها را از فرد دور نگه می‌دارد. از آنجایی که سیب سرشار از فیبر است، سموم را جذب می‌کند و این امر از سنگینی کار کلیه‌ها می‌کاهد. سیب هم‌چنین می‌تواند التهاب را در بدن کاهش داده و به امر گوارش نیز کمک می‌کند.

سیر:همیشه مقداری کافی از سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید چرا که سیر منجر به دفع سموم از بدن و رفع التهابات بدنی می‌شود.

چای برگ قاصدک: اگر چه طعم چای برگ قاصدک چندان دلپذیر نیست اما برای کلیه‌ها بسیار مفید است. برگ‌های قاصدک حاوی فلاونوئیدها هستند. فلاونوئیدها آنتی اکسیدان‌هایی هستند که کلیه‌ها را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کنند. هم‌چنین می‌توانند فشارخون را کاهش دهند. برگ‌های قاصدک را هم‌چنین می‌توانید به سالاد خود اضافه کنید.

روغن زیتون:روغن زیتون فواید زیادی برای بدن دارد و برای سلامتی کلیه‌ها نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. روغن زیتون می‌تواند کلسترول و درد ناشی از سنگ کلیه را کاهش دهد و برای کاهش التهاب نیز مفید است. سعی کنید از روغن‌ زیتون خالص و بدون هیچ گونه افزودنی استفاده کنید تا مزایای آن حداکثری باشد.

آب‌لیمو:آب‌لیموی تازه نه تنها کلیه‌ها را تصفیه می‌کند بلکه تشکیل سنگ‌های کلیه را نیز متوقف می‌کند. آب لیمو با افزایش میزان سیترات بدن ، مانع از شکل‌گیری سنگ کلیه می‌شود. برای استفاده حداکثری از مزایای آب‌لیمو روزانه چهار لیموی تازه را در آب گرم یا سرد چکانده و بنوشید.

زنجبیل:زنجبیل به پاکسازی کلیه‌ها کمک بسیاری می‌کند. اگر چه استفاده از زنجبیل در پخت‌وپز آن را خوش طعم‌تر می‌سازد اما استفاده از زنجبیل خام، پودر، آب‌میوه، ادویه یا روغن آن مفیدتر است. زنجبیل می‌تواند به درمان حالت تهوع، درد، بیماری‌های حرکتی، کاهش اشتها و حتی در کاهش التهاب‌ها نیز کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید