پاسخ ایران به ادعاهای رژیم صهیونیستی

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۰۴
    کد خبر :1036589
نماینده ایران

نماینده جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای طرف صهیونیستی مبنی بر نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی از سوی تهران تصریح کرد: ادعاهای بی‌اساس علیه ایران که قربانی اصلی سلاح‌های شیمیایی است، ارزشی جز سیاسی کردن بیشتر سازمان و تضعیف ماهیت فنی آن ندارد.

وی افزود: رژیم کودک‌کش اسرائیل که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را اعلام نکرده است، جایی برای اظهار نظر در مورد عضوی که خود قربانی اصلی چنین سلاح‌های مهلکی است، ندارد.

نماینده کشورمان با بیان این مطلب که «تولید سلاح‌های شیمیایی توسط رژیم اسرائیل دلیلی جز بکارگیری آن ندارد»، خاطر نشان کرد که ادعای این رژیم و «تظاهر به نگرانی درباره کنوانسیون سلاح های شیمیایی در حالی که عضو کنوانسیون و سایر معاهدات خلع سلاح نیست، نگرانی کشورهای عضو را در مورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط این رژیم علیه مردم بی گناه غزه دوچندان کرد.»

وی بر همین اساس پاسخگویی رژیم صهیونیستی را به‌دلیل هفت دهه جنایات وحشیانه در فلسطین، امری ضروری خواند و تصریح کرد: فرافکنی و متهم ساختن کشورهای عضو، به این موجودیت شوم و عامل بی‌ثباتی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا، کمک نمی‌کند.

گفتنی است که بیست و هشتمین اجلاس کنفرانس دولت های عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی از دوشنبه ۶ آذر در مقر سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه شروع شده و تا فردا ۱۰ آذر ادامه خواهد داشت.

رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در این نشست به لاهه سفر کرده است، طی سخنانی جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را محکوم کرد و خواستار بررسی و تحقیقات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و نهادهای بین‌المللی در رابطه با استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی به ویژه عامل اعصاب توسط این رژیم در غزه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید