پاسخ ایرانی‌ها به خبرنگار بی‌بی‌سی درباره ترامپ و تحریم‌های آمریکا

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۹:۴۹
    کد خبر :574743

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انگلیسی به تازگی برای اطلاع از نظر مردم کشورمان درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا، خبرنگار خود را به میان مردم تهران و قم فرستاد.

بی‌بی‌سی در گزارش خود در این باره نوشته است که همزمان با تشدید تنش‌ها میان ایران و آمریکا، به «مارتین پیشنس|Martin Patience» خبرنگار این شبکه، این امکان از سوی مقامات ایران داده شده که برای تهیه یک گزارش میدانی همراه با یک فیلمبردار و همکار تهیه‌کننده خود، به میان مردم ایران بیاید.

خبرنگار بی‌بی‌سی گزارش خود را اینگونه آغاز می‌کند که “ایرانی‌ها همچنان خشمگین هستند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌هایی را علیه کشورشان اعمال کرد” و سپس به انعکاس نظر برخی از مصاحبه‌شوندگان درباره این موضوع می‌پردازد.

یک شهروند ایرانی به نام هادی (نفر سمت راست در تصویر زیر) که صاحب یک کافه کوچک در یکی از تفریحگاه‌های شمال تهران است، در پاسخ به خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: «ما ایرانی‌ها تاریخی بسیار طولانی داریم و همواره در برابر مشکلات ایستاده‌ایم.»

او در ادامه، خبرنگار بی‌بی‌سی را به داخل مغازه خود دعوت می‌کند و می‌گوید: «آمریکایی‌ها تصور می‌کردند اعمال تحریم‌ها موجب شورش داخلی می‌شود و دولت ایران چاره‌ای جز تسلیم شدن نخواهد داشت. اما تحریم‌ها دقیقا برعکس عمل کردند و موجب اتحاد در سراسر کشور شده‌اند.»

هادی سپس خطاب به خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: «ما در ایران وحدت ملی داریم و هر چقدر اوضاع دشوارتر شود، مردم متحدتر می‌شوند.»

شهروند تهرانی دیگری به نام زهره فرزانه که خودش را مادر سه فرزند معرفی کرده، نیز در این گزارش با بیان اینکه “نمی‌دانم ترامپ چه بهره‌ای از فشار آوردن به مردم ایران می‌برد” از تاثیر تحریم‌های آمریکا بر زندگی شخصی خود گلایه کرده اما در آخر از بابت آرامشی که در داخل ایران برقرار است ابزار رضایت می‌کند.

خبرنگار بی‌بی‌سی در ادامه گزارش خود می‌گوید در سفر ده روزه‌اش به ایران با هر کسی که صحبت کرده معتقد بوده به رغم تنش‌های فزاینده میان ایران و آمریکا از جمله ساقط شدن پهپاد گلوبال‌هاوک بر فراز تنگه هرمز، بعید است جنگی میان دو کشور صورت گیرد.

یک شهروند تهرانی به نام آقای شیخ‌الاسلام در این باره به او گفته است: «قرار نیست جنگی اتفاق بیفتد. البته امکان دارد که یک نفر اشتباهی مرتکب شود اما ما خواهان جنگ نیستیم و من معتقدم که ترامپ هم می‌داند که جنگ با ایران به نفع او نیست چراکه جنگ با ما به معنی کشته شدن سربازان آمریکایی است و او نمی‌خواهد در واشنگتن برای آنها مراسم تدفین برگزار کند.»

خبرنگار بی‌بی‌سی در قم هم تقریبا پاسخ‌های مشابهی از مردم دریافت کرده است. به عنوان نمونه، در فیلمی که بی‌بی‌سی از این گزارش در وبسایت خود منتشر کرده، مرد میانسالی به نام علیرضا (تصویر بالا)، ترامپ را “دروغگو” خطاب می‌کند و به خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید: «او (ترامپ) یک دروغگوست. او خودِ شیطان است. او به مذاکره با ایران نیاز دارد چون دوباره می‌خواهد در انتخابات پیروز شود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید