پارلمان‌های عربی: آمریکا صلاحیت نظارت بر روند صلح را ندارد

    کد خبر :174412

رؤسای پارلمان‌های عربی در پایان نشست اضطراری خود در مغرب تاکید کردند که آمریکا صلاحیت نظارت بر روند صلح بین فلسطین و اسرائیل را ندارند.
رؤسای پارلمان‌های عربی در بیانیه پایانی نشست اضطراری خود در مغرب خروج آمریکا از نظارت بر روند صلح را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا از مشروعیت بین‌المللی خارج و به طرفی متخاصم تبدیل شده و صلاحیت داوری در درگیری بین فلسطین و اسرائیل را ندارد.

رباط پایتخت مغرب روز پنجشنبه شاهد برگزاری نشست اضطراری پارلمان‌های عربی برای بررسی تحولات اخیر قدس و پیگیری پیامدهای تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، بود.

رؤسای پارلمان‌های عربی بر حمایت خود از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حمایت از حق ملت فلسطین در مقاومت و مبارزه به منظور رهایی از اشغالگری اسرائیل و به دست آوردن حق بازگشت و تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 میلادی تاکید کردند.

رؤسای پارلمان‌های عربی همچنین بر مخالفت خود با هرگونه پیشنهاد یا تلاش برای تحمیل راه حلی ناقص بر ملت فلسطین که پایین ترین حد از حقوق آن‌ها را طبق قطعنامه‌های بین‌المللی محقق نمی‌کند، تاکید کردند.

به گزارش تسنیم رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید