وینگگارد، فاتح مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس

  • ورزشی
  • دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ۹:۰۳
    کد خبر :926997
وینگگارد، فاتح مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس

یوناس وینگگار ۲۵ساله دانمارکی که پیش از این در بازار ماهی فروشان کار می کرد ، فاتح صد و نهمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری تور دو فرانس شده است.

یورو نیوز گفت که وینگگار پس از اینکه در یک دوئل سه‌هفته‌ای هیجان‌انگیز تادژ پوگاکار مدافع عنوان قهرمانی را پشت سر گذاشت، نخستین قهرمانی خود در تور دو فرانس را جشن گرفت. پوگاکار با کم آوردن سه دقیقه و ۳۴ ثانیه پشت سر وینگگارد قرار گرفت. گراینت توماس ولزی و برنده تور دو فرانس سال ۲۰۱۸ این بار در ۳۶ سالگی در سکوی سوم قرار گرفت.

تور دو فرانس (به فرانسوی: Tour de France) یا تور فرانسه معتبرترین مسابقه دوچرخه‌سواری جاده ای دنیاست که در سال ۱۹۰۳ تأسیس شده‌است و اکنون هر ساله به مدت سه هفته در جاده‌های فرانسه و کشورهای پیرامون آن، در فصل تابستان برگزار می‌گردد. این مسابقه معمولاً از مرکز شهر پاریس شروع شده و در همان‌جا به پایان می‌رسد.

یوناس وینگگار پس از ۲۶ سال توانست بار دیگر این عنوان را برای دانمارک کسب کند. بیارنه ریس، معروف به «عقابی از هرنینگ» از این کشور در سال ۱۹۹۶ قهرمان تور دو فرانس شده بود.

با این حال در مرحله بیست و یکم و آخرین مرحله این مسابقات یاسپر فیلیپسن بلژیکی به‌عنوان نفر نخست از خط پایان گذر کرد.

به گزارش ایرنا، وینگگارد ۲۵ ساله تنها سه سال است که به‌طور حرفه‌ای رکاب می‌زند و پیش از آن در بازار ماهی‌فروشان کار می‌کرد و مهارت‌های کوهنوردی خود را در حین تعطیلات در فرانسه تقویت می‌کرد. او در روستای هیلرسلو با ۳۷۰ سکنه در شمال غربی دانمارک به دنیا آمد و در دوران کودکی مهارت‌های دوچرخه سواری خود را در روستا با رکاب زدن بر خلاف بادهای معروف این مکان توسعه داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید