وقوع بیشترین کودک‌آزاری‌ها در کلانشهرها

    کد خبر :289083

حبیب‌اله مسعودی فرید گفت: خوشبختانه در سال گذشته هیچ مورد کودک‌آزاری در مهدکودک‌ها به اورژانس اجتماعی گزارش نشده است.

حبیب‌اله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: معضل کودک‌آزاری در کلانشهرها بیشتر اتفاق می‌افتد و این مسئله به دلیل حجم بالای آسیب‌های اجتماعی در شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک است.

وی افزود: آمار وقوع 3 هزار کودک آزاری در سال گذشته آمار قطعی نبوده و این آمار تنها مواردی را شامل می‌شود که با اورژانس اجتماعی در میان گذاشته شده است و احتمال می‌رود موارد دیگری نیز از انواع کودک‌آزاری اتفاق افتاده باشد که به اطلاع اورژانس اجتماعی نرسیده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: درباره اینکه معضل کودک‌آزاری در کدام یک از شهرهای کشور بیشتر رخ می‌دهد، نمی‌توان آماری اعلام کرد، زیرا طرح اینکه کودک‌آزاری در فلان شهر بیشتر اتفاق افتاده است، تنها ایجاد حساسیت‌ می‌کند و نتیجه‌ای نیز برای کاهش معضل کودک‌آزاری در بر نخواهد داشت.

مسعودی فرید در ادامه یادآور شد: شناخت مردم در نقاط مختلف و شهرهای کوچک و بزرگ در کشور نسبت به معضل کودک‌آزاری با یکدیگر متفاوت است و این امر بسته به نوع فرهنگ و توجیه مردم در خصوص معضل کودک‌آزاری است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال گذشته گزارشی مبنی بر وقوع کودک‌آزاری در مهدهای کودک‌ سراسر کشور به اورژانس اجتماعی ارسال نشده است و این امر نتیجه تلاش، حساسیت و توجه ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک در نگهداری از کودکان است.

به گزارش تسنیم:معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: خوشبختانه محیط‌ مهدهای کودکی که از سازمان بهزیستی کشور مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، محیطی امن و ایمن برای کودکان است و بازرسان سازمان بهزیستی کشور به طور مستمر عملکرد این مراکز را رصد می‌کنند و با مدیران متخلف در مهدهای کودک برخوردهای لازم و به هنگام صورت می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید