وقتی اولین سریال فضایی تلویزیون ساخته شد

    کد خبر :447674

امیرحسین صدیق گفت: در مجموعه تلویزیونی «این زمینی‌ها» برای اولین بار ما شاهد حضور فضایی‌ها در یک سریال بودیم.

امیرحسین صدیق گفت: الان به دلایل مختلف کارهای خیلی خوبی ساخته نمی‌شود و در این شرایط، پخش سریال‌های قدیمی ماندگار و جذاب می‌تواند مناسب باشد و به مردم نشان دهد که تلویزیون ظرفیت تولید چنین سریال‌هایی را دارد.مثلا الان نمی‌دانستم که سریال «این زمینی‌ها» از شبکه آی فیلم در حال پخش است. یک خواهش هم از شبکه آی فیلم دارم؛ از شبکه‌های مجازی استفاده کند و از این طریق ارتباط بیشتری با بینندگان برقرار کند و سطح اطلاع رسانی‌ها را بالاتر ببرد. از طرف دیگر، می توان با عوامل سریال‌ها نیز در ارتباط بود و از طریق آنها به مخاطبان اطلاع رسانی کرد که کارها در حال پخش هستند. مثلاً خود من خیلی دوست داشتم سریال این زمینی‌ها را دوباره ببینم.

وی ادامه داد: چون خیلی از مردم سریال های قدیمی را ندیده‌اند و بازپخش از آی فیلم، فرصتی را فراهم می‌کند که این مجموعه‌ها دیده شوند. از طرف دیگر، الان به دلایل مختلف کارهای خیلی خوبی ساخته نمی‌شود و در این شرایط، پخش سریال‌های قدیمی ماندگار و جذاب می‌تواند مناسب باشد و به مردم نشان دهد که تلویزیون ظرفیت تولید چنین سریال‌هایی را دارد.

صدیق اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که قبول کردم این نقش را بازی کنم، این بود که قصه‌اش را دوست داشتم. از طرف دیگر، برای اولین بار بود که در ایران سریالی ساخته می‌شد که حال و هوای فضایی داشت. البته من قبلاً در مجموعه تلویزیونی قصه‌های تا به تا حضور داشتم که آن هم حال و هوایی فانتزی و خیالی داشت. اصلاً دلیل اینکه مرا برای بازی در این زمینی ها انتخاب کرده بودند، این بود که تجربه ایفای نقش در قصه های تا به تا را داشتم.

وی ادامه داد: آن زمان البته در حین کار نیز کمی با کارگردان اختلاف نظر داشتم. ایشان می‌خواستند که همان حال و هوای قصه های تا به تا در این کار غالب باشد، امّا من اصرار داشتم که کاری متفاوت ارائه دهم. ضمن اینکه هر دوی این کارها یعنی این زمینی‌ها و قصه‌های تا به تا، حال و هوایی خیالی داشتند، امّا به نظر من بهتر بود که کارها از یکدیگر متمایز و متفاوت باشند. در قصه های تا به تا موقعیت هایی برای من به عنوان پدر زی زی گولو ایجاد می‌شد که باید به آن ها واکنش نشان می‌دادم. این موقعیت‌های عجیب و غریب در سریال این زمینی‌ها نیز توسط همسرم برایم ایجاد می‌شد. به نظرم باید واکنش من در این کارها با یکدیگر فرق می‌کرد تا کار جذاب شود. به عبارت دیگر دوست نداشتم همان نقشی را ایفا کنم که در یک سریال قبلاً ایفا کرده بودم.

این بازیگر درباره سختی حضور در آثار فانتزی نیز عنوان داشت: این قبیل کارها سختی‌های خاص خودشان را دارند. بازیگر در موقعیتی قرار می‌گیرد که تاکنون هیچ موجود زنده‌ای آن را تجربه نکرده است. بازی کردن چنین سناریویی دشوار است. نقش‌های رئال مابه ازای خارجی دارند و در جامعه بارها آن ها را دیده‌ایم، امّا در یک سریال فانتزی و خیالی اینگونه نیست و خود بازیگر باید موقعیت ها را خلق کند.

وی با بیان اینکه مردم این سریال را خیلی دوست داشتند و با آن ارتباط برقرار کردند و به نظر من همین یعنی موفقیت، گفت: قطعاً مجموعه این زمینی‌ها کار خوبی است و می‌تواند گزینه مناسبی برای پخش باشد. تا جایی که من می‌دانم آی فیلم بیشتر سریال‌های قدیمی را بازپخش می‌کند. در این شرایط، خوب است که آثار جذاب، ماندگار و قوی پخش شود. سریال این زمینی‌ها هم جزو همین کارهای قوی است.

وی درباره اینکه آیا به نظر شما فقط نوجوانان بیننده این سریال‌ها هستند؟ گفت: با قطعیت نمی‌توان گفت که فقط کودکان و نوجوانان سریال‌های فانتزی و خیالی را می‌بینند. به نظرم از همه اقشار و سنین بیننده این نوع آثار هستند. دلیلش این است که انسان در هر سنی با تخیل و فانتزی زنده است. وقتی که تخیل و فانتزی از بین برود، انسان هم می‌میرد. شاید برخی به دلیل مشغله و کار زیاد در دنیای جدی از تخیل دور شوند، امّا حتماً آن را برای همیشه با خود به همراه دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید