وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اولین روز اجرای طرح ترافیک

    کد خبر :720458

بالاخره پس از کش و قوس‌ها و نظرات مختلف کارشناسان درباره راهکارهای مختلف برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور، طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز در تهران اجرایی شد و مراجعات مردمی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو و ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافت.

موضوعی که مسئولان دلیل اجرایی شدن آن را افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، افزایش تردد سنگین وسایل نقلیه در محدوده‌ها و به تبع آن افزایش زمان ترافیک، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و توقف بصورت پارک دوبله و کاهش ظرفیت تردد در معابر، افزایش سفر‌های غیر ضروری و همچنین افزایش تردد در محدوده‌های مرکزی و به تبع آن افزایش آلودگی هوا عنوان کردند.

 

با این وجود فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران، اجرای طرح ترافیک در تهران را آزمایشی دانسته و تاکید کرده است که در صورت ایجاد تغییرات شگرف در زمینه گسترش بار بیماری کرونا با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در مورد بازنگری آن تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

در همین رابطه سرهنگ محمد رازقی رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با میزان طول ترافیک امروز در تهران در ساعات ابتدایی امروز را حدود ۲۵کیلومتر دانسته و تاکید کرده است که در محورهای مرکزی شاهد ترافیک ۷کیلومتری بودیم.

این وضعیت در حالی وجود دارد که بخش عمده‌ای از مردم برای رفتن به محل کار خود از مترو، تاکسی یا ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند و در این میان وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از همیشه نیازمند کمک دولت است.

اگرچه ناوگان حمل و نقل عمومی امروز با توان صد درصدی خود به میدان آمد اما جمعیت استفاده کننده از ناوگان حمل و قنل عمومی بیش از ظرفیت موجود است و در نتیجه ضرورت دارد که برای این مساله فکری اساسی شود.

کمک دولت برای خرید اتوبوس یا واگن مترو یکی از مواردی بود که می‌توانست در این مساله کمک کننده باشد اما خبرها حاکی از آن است که در شرایط فعلی دولت می‌تواند در بازسازی و تعمیر ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت داشته باشد و این مساله باعث می‌شود که مردم در استفاده از تاکسی، مترو یا اتوبوس با مشکل مواجه شوند.

در این شرایط اگرچه استقبال مردم از خطوط «انبوه‌بر تندرو» بیشتر است اما به نظر می‌رسد این مساله هم به دلیل افزایش تعداد مراجعات مردمی از این بخش از خدمات ناوگان اتوبوسرانی نگرانی‌ها را درباره شیوع کرونا در میان مردم زیاد می‌کند.

در پایان باید گفت که در صورت استمرار این وضعیت باید نهادهای دولتی کمک‌های بیشتری را در بخش حمل و نقلی پایتخت قرار دهند تا مردم بتوانند با خیال راحت‌تری از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت به ویژه بخش اتوبوسرانی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید