مشاور امور زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد

وسواس و افسردگی؛ نمود اختلالات روانپزشکی در جمعیت دختران

    کد خبر :292011

مشاور امور زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از دختران از اختلالات روانپزشکی و سلامت روان رنج می‌برند و افسردگی، وسواس، اختلالات جنسی، نمودی از مشکلات روانپزشکی شایع در جمعیت دختران کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر فیروزه جعفری با اشاره به این که در حال حاضر حدود بیش از ۱۵۶ هزار نفر معتاد زن در کشور زندگی می کنند، گفت: افرادی که در طول عمر خود فقط یک بار مواد مخدر مصرف کرده‌اند به عنوان مصرف کننده مواد شناخته می شوند؛ در حالی که افراد معتاد کسانی هستند که در صورت عدم مصرف دچار عوارض ناشی از عدم مصرف می شوند.

وی با اشاره به موضوع عدالت جنسی، عنوان کرد: موضوع تبعیض جنسیتی در کشور به کار و فعالیت های اجتماعی محدود نمی شود، چراکه این تبعیض از دوران قبل از بارداری یک زوج واقع می شود.

مشاور امور زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه افزود: دختران ایرانی از بدو تولد با نگاه‌های مختلف جنسیتی و تبعیض‌های جنسی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به این که اعتیاد یک اختلال روانپزشکی است، اظهار کرد: عوامل اجتماعی مختلف در بروز اختلالات روانپزشکی به ویژه در موضوع اعتیاد نقشی بسیار پررنگ داشته و سلامت روان انسان را دچار آسیب می کند.

جعفری که رد برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با بیان این که در بسیاری از کشورهای دنیا اعتیاد جزو آسیبهای اجتماعی به شمار نمی آیند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از دختران کشور از سطوح مختلف اختلالات روانپزشکی و سلامت روان رنج می برند و افسردگی، وسواس، اختلالات جنسی نمودی از اختلالات روانپزشکی شایع در جمعیت دختران کشور است.

وی اضافه کرد: والدین ایرانی در روند رشد فرزند خود بیشتر از سلامت روانی به مهارت های فنی و عملی توجه می کنند، برای مثال یک خانواده با درآمد مطلوب شرکت فرزند خود در کلاس موسیقی را به شرکت در یک کارگاه آموزشی مهارت زندگی ترجیح می دهد.

مشاور امور زنان و خانواده ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه خاطر نشان کرد: کیفیت آموزش مهارت زندگی در سطح مدارس کشور، همانند آموزش زبان انگلیسی بسیار پایین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید