وسواس عجیب تویوتا برای عرضه نخستین خودروی تمام برقی

  • خودرو
  • دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۱۶
    کد خبر :891717
وسواس عجیب تویوتا برای عرضه نخستین خودروی تمام برقی

تویوتا موتور، شرکتی که دیر به بازار خودروهای برقی باتری (BEV) وارد شده است، تمام تلاش خود را می‌‎کند تا مطمئن شود نخستین مدلش در بازار انبوه، ایمن‌تر بوده و دوام بیشتری نسبت به محصولات رقبا دارد.

محبوبیت BEVها در سطح جهانی افزایش یافته است، اما برخی از مصرف‌کنندگان به دلیل خطرات آتش‌سوزی مرتبط با باتری خودروهای برقی و تخریب سریع، خرید آنها را به تعویق انداخته‌اند.

جنرال موتورز و هیوندای موتور سال گذشته پس از گزارش‌هایی مبنی بر آتش‌سوزی، مجبور شدند خودروهای برقی حامل باتری‌های تولید شده توسط LG Energy Solution را فراخوانی کنند.

ماسایا یاماموتو، مدیر پروژه تویوتا، هفته گذشته در یک رویداد «تست درایو» (آزمایش راندن) برای نمونه اولیه خودروی کاربردی اسپورت شاسی‌بلند bZ4X گفت: «ما بر تعادل سه عامل تمرکز کردیم: برد کروز، کاهش باتری و سرعت شارژ».

BEVها معمولا ساعت‌ها طول می‌کشد تا شارژ شوند و استفاده از روش‌های شارژ سریع اغلب باعث گرم شدن سلول‌های باتری شده که منجر به تخریب آن می‌شود. این به نوبه خود، برد کروز را در طول زمان کاهش می‌دهد و به ارزش فروش مجدد خودرو لطمه می‌زند.

تویوتا می‌گوید، باتری‌هایش که با همکاری شرکت پاناسونیک توسعه یافته‌اند، حاوی خنک‌کننده خاصی هستند که به‌راحتی جریان الکتریکی را هدایت نمی‌کند. بسته‌های باتری نیز ساختاری دارند تا سلول‌ها و مایع خنک‌کننده را در صورت نشتی از هم جدا نگه دارند.

تویوتا در این خصوص گفت: «این و سایر نوآوری‌ها به این معنی است که باتری‌های سری جدید BEV پس از یک دهه بیش از ۹۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد.»

تویوتا برای مصرف‌کنندگان در ژاپن، جایی که خودروهای برقی به کندی توسعه می‌یابند، این وسایل نقلیه را فقط از طریق «اشتراک» ارائه می‌کند؛ پیشنهادی برای رفع نگرانی‌ها در مورد عمر باتری و ارزش فروش مجدد. هزینه اشتراک، هزینه تعمیر و نگهداری و تعویض باتری را از جمله سایر ویژگی ها پوشش می‌دهد.

تویوتا گفته است که فروش مدل SUV را در ژاپن و سایر بازارهای بزرگ از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد.

این شرکت هدف خود را برای فروش سالانه ۳.۵ میلیون BEV تا سال ۲۰۳۰ از طریق سرمایه‌گذاری ۸ تریلیون ین (۷۰ میلیارد دلار) برای برقی کردن وسایل نقلیه خود تعیین کرده است.

همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید