وزیر کشور: ممکن است دوز سوم واکسن برای سفرهای خارجی اجباری شود

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۱۰
    کد خبر :893829
ممکن است دوز سوم واکسن برای سفرهای خارجی اجباری شود

احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع جلسه امروز بررسی آثار روانی کرونا بود و یکی از موضوعات مهم که به قرارگاه سپرده شده، این موضوع است.

وی افزود: گزارشی توسط سازمان نظام روانشناسی و وزارت بهداشت به قرارگاه داده شد و درمورد حوزه های آموزشی و پژوهشی، تصمیم‌‌گیری ها و بررسی‌هایی انجام شد.

وزیر کشور ادامه داد: جلسه ای با حضور مسولین آستان‌های مقدس و سازمان اوقاف برگزار شد و تقدیری از این آستان‌ها به دلیل عملکرد قوی در موضوع کرونا بعمل آمد و وضعیت پیشگیری و رعایت پروتکل ها در اعیاد شعبانیه و ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفت.

وحیدی با اشاره به اینکه سفرهای داخلی و خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: تذکرات لازم در مورد حمل و نقل، اماکن اقامتی و اصناف داده شد تا کد کیو آری که باید بگیرند را پیگیری کنند و در مورد سفرهای خارجی هم واکسن های زده شده و تست PCR منفی در مرزها مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد الزامی بودن تزریق واکسن برای صاحبان پلاک خودروها گفت: فعلا برای اینکه کار برای مسافرین سخت نباشد پلاک‌ها مبنا قرار داده شده است و باید مراقبت شود، البته تطبیق پلاک ها با تک تک اشخاص، برای مسافرین هزینهزا می‌شود و فرصت زیادی می‌طلبد و باعث تراکم می‌شود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه سامانه ایرانیان براساس دو دوز تنطیم شده است، بیان داشت: ستاد ملی کرونا بر سه دوز واکسن هم تاکید دارد؛ هرچند در سامانه سه دوز را به طور اجباری اعمال نکرده ایم، ولی ممکن است که در برخی سفرهای خارجی دوز سوم اجباری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید