وزیر نیرو: جلوی اجرای طرح‌های غلط در حوزه آب در کشور را می‌گیریم

    کد خبر :861426

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه جلوی اجرای طرح‌های غلط در حوزه آب در کشور را می‌گیریم، گفت: اما از طرح‌های سودمند در این حوزه حمایت می‌کنیم، متاسفانه در برخی پروژه‌ها مطالعات به‌درستی انجام نگرفته است و محاسبات پیشین اکنون کارایی ندارد.

به گزارش ایسنا؛ علی‌اکبر محرابیان ۲۲ آبان‌ماه در جمع کشاورزان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بنای وزارت نیرو اجرای حق و عدالت در حوزه آب است، اظهار کرد: برای اجرای عدالت ایستاده‌ایم و قدمی کوتاه نمی‌آیم، در انتصاب معاون امور آب در وزارت نیرو حساسیت بالایی داشتیم و در انتخاب معاون جدید شاخص‌هایی مانند اجرای عدالت، قانون‌پذیری، شفافیت و اجرای قانون مدنظر قرار گرفت.

وزیر نیرو افزود: آخرت خود را به دنیای کسی نمی‌فروشیم، برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت تا آخرین توان ایستاده‌ایم، بسیاری از مظلومان صدایی ندارند، برخی نیز با صدای بلند فریاد عدالت سر می‌دهند، در حالیکه در باطن به‌دنبال تضییع حق هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری و استان‌های مجاور از بی‌عدالتی در حوزه آب صدمه دیده‌اند، گفت: برای اجرای عدالت نیازمند حمایت مردم هستیم، بی‌عدالتی‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور رخ داده است، اگر مدیری در حوزه آب یک سند ناعادلانه صادر کند، چند نسل را حقوق خود محروم می‌کند.

محرابیان با تاکید بر اینکه از زمانی‌که وارد وزارتخانه شدم شناخت و برنامه‌ریزی را در دستور کار قرار دادم، بیان کرد: امیدواریم با سفر به استان‌ها و بازدید میدانی بتوانیم تصمیاتی اتخاذ کنیم که حقوق از دست رفته مردم را برگرداند.

وزیر نیرو عنوان کرد: مشکلات فعلی در حوزه آب نتیجه بی‌برنامگی است، باید رویه فعلی اصلاح شود و کار به ریل اصلی برگردد، اگر تعادل بین منابع و مصارف ایجاد نشود و انتظارات بی‌جا برای مردم به‌وجود بیاوریم، باعث ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند دهه گذشته سرانه آب به ازای هر نفر در سال ۶۵۰۰ متر مکعب بود، یادآور شد: اکنون به‌دلیل کاهش بارش‌ها، رشد جمعیت و افزایش مصارف این عدد به ۱۲۰۰ متر مکعب در سال کاهش یافته است، آب شرب برای کشاورزی و صنعت مناسب نیست، امروز شاهد ویلاسازی در روستاها و افزایش مصرف آب هستیم.

محرابیان با تاکید بر اینکه جلوی اجرای طرح‌های غلط در حوزه آب در کشور را می‌گیریم، تصریح کرد: اما از طرح‌های سودمند در این حوزه حمایت می‌کنیم، متاسفانه در برخی پروژه‌ها مطالعات به‌درستی انجام نگرفته است و محاسبات پیشین اکنون کارایی ندارد، زیرا آورد برخی رودخانه‌ها کاهش یافته و شاهد بارگذاری‌های جدید هستیم، برخی طرح‌ها با بازنگری قابلیت اجرا با هزینه و زمان کم را دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: برای تامین آب شرب در شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار که در تامین آب شرب دچار مشکل هستیم، برنامه‌ریزی شده است و طرح جهاد آبرسانی از حدود یکماه قبل به‌همین منظور کلید خورده است، امید است تا پایان دولت مشکل تامین آب شرب در این شهرها و روستاها حل شود.

وی در خصوص طرح‌های انتقال آب از چهارمحال و بختیاری و پروژه آبرسانی بن- بروجن، توضیح داد: این پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای آن‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد، انتظار معجزه در حل مشکلات حوزه آب را نداشته باشید، ایم کار زمانبر است، به وزرات نیرو اعتماد کنید، حضور میدانی در استان‌ها ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید