وزیر نفت: کل درآمدهای نفتی ایران وصول شد

    کد خبر :906440
کل درآمدهای نفتی ایران وصول شد

جواد اوجی درباره این سوالی که آیا جمهوری اسلامی درآمد ارزی حاصل از سوخت‌های صاداراتی را با توجه به تحریم‌ها در اختیار می‌گیرد یا نه، گفت: هر چه نفت و میعانات محصولات پتروشیمی که فروختیم همه را زمان سر رسید وصول کردیم.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که بر اساس اخبار منتشره ایران در مواردی برای دسترسی به پول فروش نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل رو به رو شده است.

بهمن ماه امسال، وزارت دارایی کره جنوبی گفته بود که ایران اوایل ماه جاری میلادی از این کشور خواسته بود حق عضویت ایران را هر چه سریع‌تر از محل پول‌های بلوکه شده پرداخت کند.

جواد اوجی روز جمعه ادامه داد: وزارت نفت برای استفاده از این ظرفیت در حوزه کاری خود و در بحث بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش تولید به خصوص در عرصه های کم بازده، زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل و از همه مهمتر ادوات مورد نیاز صنعت نفت که وارداتی است، فراخوان داده است.

از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش بهره‌وری در صنعت نفت استفاده می‌شود

وی ادامه داد: ۱۵۰ شرکت از میان همه شرکت‌های دانش بنیان مشخص شدند و دوستان مراحل نهایی بررسی را طی می کنند که این شرکت‌ها به استان‌ها معرفی و از تسهیلات وام‌های کم بهره و تسهیل چتر وزارت نفت برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر نفت خاطرنشان کرد: از توان این شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های اشاره شده و برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت نفت، کاهش هزینه ها و اشتغال آفرینی استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید