وزیر صمت به امارات و عمان سفر می‌کند

    کد خبر :884303

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: وزیر صمت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه های دولتی در رأس هیأت بزرگ تجاری از بخش خصوصی به عمان و امارت سفر می‌کند.

به گزارش فارس، فرزاد پیلتن با بیان این خبر اظهار داشت: وزیر صمت کشورمان از 17 تا 19 بهمن ماه سال جاری در رأس هیات بزرگ تجاری و اقتصادی از بخش خصوصی و با همراهی برخی از نمایندگان سازمان‌های دولتی به کشور امارات سفر می‌کند.

وی افزود: این سفر با هدف بازدید از نمایشگاه اکسپو و شرکت در نشست تجاری با حضور فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی مقیم امارات و همچنین حضور در نشست مشترک تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری عضو هیات همراه با فعالان تجاری و اقتصادی مقیم دبی از کشورهای مختلف خواهد بود.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی ادامه داد: طی برنامه ریزی صورت گرفته، فاطمی امین در این سفر با مقامات دولتی و خصوصی کشور امارات در حوزه‌های اقتصادی و تجاری نیز دیدار و گفتگو می کند.

پیلتن اضافه کرد: همچنین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از 19 الی ۲۱ بهمن ماه به منظور شرکت در کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در راس یک هیات دولتی و خصوصی متشکل از بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، به عمان سفر خواهند کرد و در خلال این رویداد نیز با مقامات سیاسی، اقتصادی و بخش خصوصی این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وی یادآور شد: دو کشور در جریان نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان قرار است در خصوص زمینه‌های اقتصادی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های، تجاری، صنعتی، معدنی، حمل و نقل هوایی و دریایی و ترانزیت، حوزۀ انرژی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری، فرهنگی و همچنین موضوعات قضایی، کنسولی، کار و در حوزه بهداشت مذاکره می کنند.

مدیر کل دفتر عربی و آفریقایی بیان داشت: این دو سفر در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم به منظور توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری با کشورهای منطقه به ویژه همسایگان جنوبی ایران طراحی شده و بر اساس رویکردهای سازمان توسعه تجارت ایران در زمینه فراهم کردن هر چه بیشتر بسترهای لازم برای فعالیت بخش خصوصی ایران در کشورهای همسایه، قرار است مسائل و مشکلات این بخش در دستورکار جلسات و مذاکرات قرار گیرد.

پیلتن اظهار امیدواری کرد با افزایش فعالیتهای حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور، در آینده شاهد رشد مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید