وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها در روز شنبه/ تهران از یکشنبه گرم‌تر می‌شود

    کد خبر :797715

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش بینی وزش باد شدید در کشور طی روز شنبه خبر داد.

“صادق ضیائیان” مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت جوی نقاط مختلف کشور در هفته آینده گفت: در شروع هفته جاری بارش‌هایی را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

او ادامه داد: بارش در زاگرس مرکزی از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال استان فارس و همچنین در نوار شمالی در شمال خراسان رضوی، بخش‌هایی از خراسان شمالی، نواحی ساحلی خزر، آذربایجان غربی و بخش‌هایی از کردستان و آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.

ضیائیان با اشاره به شدید نبودن بارندگی‌ها گفت: بارش‌ها غالبا شدید نیستند و تنها در ارتفاعات استان چهار محال و بختیاری انتظار بارش قابل ملاحظه داریم. در ارتفاعات خراسان رضوی هم بارش‌ها مناسب خواهند بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز شنبه وزش باد شدید پدیده غالب در بسیاری از استان‌ها است. استان‌های اصفهان، شمال فارس و استان‌های مرکزی و شمال غرب در معرض وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعد از ظهر دارند.

ضیائیان گفت: در طی هفته پیش رو بارش خاصی مورد انتظار نیست و پدیده غالب وزش باد است.

او درباره وضعیت هوای تهران گفت: از روز یکشنبه به بعد روند افزایش دما را در تهران خواهیم داشت. روز شنبه وزش باد شدید در تهران و بارش‌های پراکنده در استان تهران پیش بینی شده است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در باره پیش بینی بارش‌ها در فصل بارشی بهار در نقاط مختلف کشور گفت: تاکنون کمبود شدید بارش را داشتیم و در ادامه و طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نیز بارش شدیدی در نقشه‌ها فعلا نشان داده نشده و از آنجایی که فصل بارشی تا اردیبهشت و ابتدای خرداد است، بنابراین امسال سال بسیار خشکی خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید