خودروسازان خارجی

ورود X7 لوکس‌ترین شاسی‌بلند فول‌سایز ب‌ام‌و به خاک ایران

  • خودرو
  • چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۳۸
    کد خبر :716561

بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای خارجی از ورود خودروهای جدید بی‌نصیب مانده‌اند و باید حداقل یک‌سال دیگر چشم‌انتظار ورود محصولات جدید و به‌روز به کشور بمانند.حال در این بین گاهی تصاویری از ورود خودروهای خاص و جذاب به گمرکات کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود که با سوالاتی مبنی‌بر چگونگی ورود این خودروها به کشور همراه است.

در این روزها که تحریم‌های بین‌المللی گریبان‌گیر صنعت خودرو کشور شده است و بسیاری از شرکت‌ها برای تامین قطعات یدکی منفصله با مشکلات جدی روبه‌رو شده‌اند، شنیدن خبری درخصوص ورود یک خودروی جدید بسیار خوشایند است و بذر امید را در دل علاقه‌مندان به این حوزه می‌کارد. اما متاسفانه با تداوم ممنوعیت واردات خودرو در سال جاری، بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای خارجی از ورود خودروهای جدید بی‌نصیب مانده‌اند و باید حداقل یک‌سال دیگر چشم‌انتظار ورود محصولات جدید و به‌روز به کشور بمانند.

حال در این بین گاهی تصاویری از ورود خودروهای خاص و جذاب به گمرکات کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود که با سوالاتی مبنی‌بر چگونگی ورود این خودروها به کشور همراه است.

در‌پاسخ به این واکنش‌ها باید گفت عموما خودروهای راه‌یافته به گمرکات کشور در شرایط کنونی، به‌منظور طی کردن مراحل قانونی و بروکراسی اداری برای ترانزیت به کشورهای دیگر و عبور از خاک ایران است. به همین‌دلیل این خودروها تنها چند ساعت و یا حتی چند روز مهمان خاک ایران خواهند بود و سپس رهسپار کشور مقصد خواهند شد.

اما دربرخی موارد این خودروها به منظور استفاده در ناوگان حمل‌و‌نقل سفارتخانه‌ها پا به خاک ایران می‌گذراند و پس از طی فرایند اداری به‌منظور دریافت پلاک دیپلمات از گمرکات کشور ترخیص و عازم مراکز شماره‌گذاری می‌‌شوند. حال یکی از جدیدترین و حاشیه‌سازترین خودروهای واردشده به کشور در چند وقت اخیر، یک دستگاه ب‌ام‌‎و ایکس7 سفیدرنگ است که تصاویر متعددی از آن در یکی از گمرکات کشور در صفحات مجازی نیز منتشر شد.

تاکنون اطلاعات دقیقی از سرنوشت این شاسی‌بلند لوکس آلمانی به‌دست نیامده است. برخی منابع از دریافت پلاک گذرموقت و تردد در مدت زمان محدود برای این خودرو خبر داده‌اند و برخی دیگر پیش‌بینی می‌کنند این خودرو قرار است به‌زودی به لیست خودروهای یکی از سفارتخانه‌ها در تهران افزوده شود و در کنار خودروهای لوکس این سفارتخانه قرار بگیرد.

از طرفی سفارتخانه آلمان نیز در‌حال‌حاضر یکی از مجلل‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای کشور یعنی مرسدس می‌باخ S600 را در اختیار دارد. همچنین خودروهای مدرن و جدید دیگر مانند ب‌ام‌و ایکس 3 و ب‌ام‌و ایکس 4 مدل 2019 نیز در میان این خودروها دیده می‌شود.

اما محتمل‌ترین گزینه درخصوص وضعیت این خودرو در کشور، ترانزیت و عبور از خاک ایران است. زیرا پیش از این نیز موارد متعددی مشاهده شده که چند روزی را در پارکینگ‌های گمرکات کشور سپری کرده و در نهایت عازم کشور مقصد شده‌اند.


مشخصات‌فنی قوای محرکه

ب‌ام‌و ایکس7 در بازار آمریکا با دو مدل xDrive40i و xDrive50i به قیمت پایه‌ به‌ترتیب ۷۳ هزار و ۹۰۰ دلار و ۹۲ هزار و ۶۰۰ دلار عرضه می‌شود.

مدل i40 از پیشرانه‌ ۶سیلندر خطی ۳ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۳۵ اسب‌بخار و گشتاور ۴۴۷نیوتون‌متر استفاده می‌کند تا در کمتر از ۶ثانیه به سرعت ۱۰۰کیلومتر بر ساعت برسد؛ اما نسخه i50 دارای پیشرانه ۸سیلندر Vشکل ۴.۴ لیتری با دو توربوشارژر است که می‌‌تواند ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

X7 xDrive50i به کمتر از ۵.۵ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت صد‌کیلومتر بر‌ساعت برسد. هر دو مدل از جعبه‌دنده ۸سرعته‌ اتوماتیک ZF و سیستم انتقال قدرت تمام‌چرخ‌محرک (AWD) استفاده می‌کنند. مدل i50 به قفل دیفرانسیل، پکیج فرمان‌پذیری دینامیک ب‌ام‌و، پکیج آفرود، دمپرهای هوشمند و تعلیق بادی مجهز است.

اما در اروپا علاوه‌بر مدل i40 دو نسخه دیزل d30 و M50d به‌طور ویژه عرضه می‌شود. 30d به پیشرانه‌ ۶ سیلندر خطی دیزل با قدرت ۲۶۱اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتون‌متر مجهز شده است اما M50d، از نمونه ‌۶سیلندر خطی ۳‌لیتر دیزل با چهارتوربوشارژر، ۳۹۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۶۰‌نیوتون‌متر گشتاور استفاده می‌کند.

تجهیزات رفاهی ب‌ام‌و ایکس 7 شامل کمک‌راننده، تشخیص نقطه کور، جلوگیری از انحراف مسیر، هشدار برخورد از روبه‌رو و عقب، ترمز اضطراری با تشخیص عابرپیاده و سیستم تشخیص محدودیت سرعت در جاده‌ها به‌صورت استاندارد است. البته در مدل xDrive50i آپشن‌های بیشتری به خودرو افزوده شده، البته نسخه‌ هوشمند نمونه‌های استاندارد هستند. آپشن‌های بیشتر سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب، آنتی‌رول‌بار الکتریکی و رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی را دربرمی‌گیرد.

منبع :دنیای خودرو
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید