ورود هفتاد و نهمین محموله واکسن کرونا

    کد خبر :857761

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با ورود هفتاد و نهمین محموله واکسن کرونا، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۱۴۶ میلیون دز گذشت.

«مهرداد جمالی ارونقی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: با ورود هفتاد و نهمین محموله وارداتی واکسن کرونا، میزان ورود این دارو به ۱۴۶ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۰۸ دز رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون تمام محموله‌های وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: از بهمن‌ماه ۹۹ که واردات واکسن کرونا آغاز شده است تا ۹ آبان‌ماه سال جاری ۱۲۹ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۴۹۸ دز سینوفارم چین در ۴۶ محموله به کشور وارد شده است.

از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

در ۹ ماه گذشته، ۱۶ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با سه میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ دز، سه محموله واکسن آسترازنکا از ژاپن با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، ۲ محموله کووکس از کره‌جنوبی با یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، یک محموله کووکس از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، سه محموله واکسن آسترازنکا از روسیه با ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۰۰ دز، یک محموله واکسن آسترازنکا از هلند با یک میلیون و ۴۴۲ هزار دز، یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز، سه محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با یک میلیون دز، یک محموله واکسن آسترازنکا از لهستان با یک میلیون دز و یک محموله آسترازنکا از یونان با ۱۵۰ هزار دز و وارد کشور شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید