ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور

    کد خبر :874354
ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور

هشدارهای هواشناسی نشان می‌دهد از روز چهارشنبه ۸ دی با ورود سامانه جدید بارشی جنوب ایران شاهد بارندگی خواهد بود و به همین دلیل از روز چهارشنبه تا جمعه برای استان‌های جنوبی هشدار نارنجی صادر شده است.

یک کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید: فردا (چهارشنبه، ۸دی) با ورود سامانه جدید بارشی از سمت جنوب غرب کشور بخش‌هایی از خوزستان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف خواهند بود.

کبری رفیعی با تأکید بر اینکه شدت بارش‌ها روز پنجشنبه افزایش می‌یابد، می‌افزاید: روز پنجشنبه سامانه بارشی علاوه بر مناطق درگیر ذکر شده در بخش‌هایی از استان مرکزی، لرستان، اصفهان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را هم در بر می‌گیرد و روز جمعه این شرایط برای کل کشور به جز سواحل خزر و شمال غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی با توجه به فعالیت سامانه بارشی، روز چهارشنبه بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان، روز پنجشنبه خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری و روز جمعه فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد هشدار نارنجی دریافت کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق این هشدار، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی و کاهش دید در مناطق برفی محتمل است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید