ورود ربات‌های ایرانی به مرحله تجاری‌سازی

    کد خبر :255183

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ربات‌های ایرانی که توسط محققان کشور به نتیجه رسیده، تا حد زیادی به مرحله تجاری‌سازی ورود پیدا کرده‌ است.

فرهاد رهبر در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تا حد زیادی موقعیت‌های خوبی در زمینه تجاری‌سازی محصولات رباتیکی داشته‌ایم.

وی افزود: ربات‌های آتش‌نشان، ربات حمل کالا، ربات مین‌یاب و ربات کمک‌رسان، همگی در شُرف تجاری‌سازی و عقد قرارداد هستند که این آغاز یک حرکت بزرگ است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص استخدام برگزیدگان برترین‌ها در این دوره از مسابقات گفت: اگر برترین‌ها بتوانند خودشان را به اثبات برسانند و از علم، تولید ثروت کنند، حمایت می‌کنیم؛ در همین راستا قرار است آئین‌نامه‌ای تدوین شود.

رهبر درباره جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه آزاد تصریح کرد: قطعاً این موضوع از این به بعد متفاوت است زیرا رویکرد دانشگاه، پژوهش‌محور است؛ از این رو لازم است افرادی که جذب می‌شوند، گامی در راستای تحقیق و توسعه برداشته باشند و طرح‌های خود را به مرحله تجاری برسانند.

وی افزود: همچنین افرادی که می‌خواهند جذب شوند، باید بتوانند مشکلات تحقیق و توسعه در امر تجارت را مرتفع کنند.

همچنین علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد در خصوص صندوق جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد گفت: این صندوق در صدد است نخبگان علمی بخصوص جوانان را جذب کند؛ فرقی نمی‌کند که این افراد از دانشگاه آزاد باشند یا از دانشگاه‌های دیگر.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: این افراد باید مراتب شایستگی خود را در رده‌های بالای علمی اثبات کنند؛ در این صورت می‌توانند بدون تردید از اساتید دانشگاه آزاد شوند.

رئیس هیأت امنای دانشگاه اسلامی با تأکید بر اینکه ورود به دانشگاه آزاد منوط به درجات علمی است، گفت: ابتدا باید این افراد در معاونت پژوهشی جذب شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید