واکنش پتروشیمی جم به خبر بازتاب

    کد خبر :713468

شرکت توسعه پلیمر پاد جم در واکنش به خبر بازتاب با عنوان « قرارداد 300 میلیاردی برادر رئیس سازمان تامین اجتماعی با یک پتروشیمی » اطلاعیه ای را به شرح زیر منتشر کرد:

پیرو شایعه مطرح شده در برخی رسانه ها و فضای مجازی در خصوص مناقصه یکی از پروژه های طرح ABS & Rubber، مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، جوابیه این شرکت جهت تنویر اذهان عمومی پیرامون شایعات منتشر شده به شرح ذیل است:

1- قرارداد مذکور فی مابین شرکت توسعه پلیمر پاد جم با برنده مناقصه بوده که این شرکت مطابق قانون تجارت در برگزاری مناقصات و انعقاد قراردادهای خود مستقل عمل کرده و شرکت پتروشیمی جم بعنوان سهامدار اصلی این شرکت، در فرایند این مناقصه هیچگونه دخل و تصرفی نداشته است.

2- قرارداد اشاره شده در فضای مجازی(صرف نظر از اعلام اعداد غیرواقعی قرارداد در برخی رسانه ها) مربوط به مناقصه یکی از پروژه های طرحABS & Rubber این شرکت واقع در منطقه عسلویه بوده که مطابق با آیین نامه معاملات، از طریق فراخوان عمومی در روزنامه کثیرالانتشار برگزار گردیده است.

 

شایان ذکر است روند برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار پروژه مورد اشاره، همانند دیگر پروژه های این شرکت، حاصل فرآیندی شفاف، رقابتی و قانونی بوده و از طریق فراخوان عمومی شناسایی پیمانکاران صلاحیت دار در روزنامه کثیرالانتشار اطلاعات و سایت مناقصات کشور طی روزهای 15 و 17 مرداد سال 96 صورت گرفته است(تصاویر آگهی به پیوست می باشد) که نهایتا 23 شرکت در این فراخوان ثبت نام نمودند که پس از طی مراحل قانونی در هفتم مهرماه ۹۷ جلسه بازگشایی پاکات مالی پیمانکاران در کمیسیون معاملات برگزار و پیشنهاد مالی شرکت توسعه انرژی پتروالکتریک با پایین ترین قیمت، مطابق آیین نامه معاملات این شرکت به عنوان برنده شناسایی گردید.

نهایتا در تاریخ 8 اسفند 97 مصوبه کمیسیون معاملات مبنی بر انتخاب برنده مناقصه به تایید و تصویب هیئت مدیره شرکت رسیده است.

3- باتوجه به مراتب فوق مشخص میگردد که فرایند برگزاری مناقصه و انتخاب برنده قبل از حضور دکتر شریعتمداری در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دکتر سالاری در سازمان تامین اجتماعی(شروع فرآیند مناقصه حدود 2 سال قبل از حضور ایشان در سازمان تامین اجتماعی می باشد) و دکتر سعیدی در شرکت پتروشیمی جم انجام گردیده است.

همچنین شرکت توسعه پلیمر پادجم از شرکت های تابعه یا تحت مدیریت سازمان تامین اجتماعی نمی باشد و بحث تاثیرپذیری این شرکت از سازمان تامین اجتماعی یا ادعای مداخله افراد مذکور در امور جاری و قراردادهای این شرکت خلاف واقع می‌باشد.

4- شایان ذکر است در تمامی فرایند برگزاری مناقصات، انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادهای این شرکت، پایش و نظارت مستمر توسط مراجع و دستگاههای نظارتی صورت می‌گیرد.

در پایان ضمن تشکر از رسانه ها پیرامون حساسیت و مطالبه شفاف سازی، این شرکت در صورت نیاز آمادگی خود را جهت ارائه مستندات به مراجع ذی صلاح اعلام می‌دارد.

روابط عمومی شرکت توسعه پلیمر پاد جم

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید