واکنش هریس به افشای درخواست ترامپ برای تقلب انتخاباتی

    کد خبر :774487

افشای درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا از مقام‌های ایالت جورجیا برای دستکاری در نتیجه انتخابات به نفع وی، واکنش شدید معاون رئیس‌جمهوری منتخب را به دنبال داشت.

افشای درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از مقام‌های ایالت جورجیا برای دستکاری در نتیجه انتخابات به نفع وی، واکنش شدید «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهوری منتخب را به دنبال داشت.

وی در این‌باره گفت که تماس تلفنی ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا، «صدای ناامیدی» وی را به گوش می‌رساند.

هریس تصریح کرد که این مکالمه قطعا صدای ناامیدی است و سوء استفاده از قدرت توسط ترامپ در آن کاملا آشکار است.

بر اساس مکالمه افشا شده توسط روزنامه «واشنگتن‌پست»، ترامپ از «براد رافنسگر» مقام ایالتی جورجیا خواسته است که آرای انتخاباتی را به نفع وی بازشماری کند.

طبق متن مکالمه، ترامپ درباره تخلفات صحبت کرده و به شدت از رافنسگر انتقاد می‌کند. حداقل در یک مورد، سخنان رئیس‌جمهوری مانند تهدید به نظر می‌رسد.

ترامپ می‌گوید: «شما می‌دانید که آنها چه کاری انجام داده اند و آن را گزارش نمی‌کنید. این یک جرم است، یک جرم کیفری است، شما نمی‌توانید این اجازه را بدهید، این یک خطر بزرگ برای شما و وکیل شما است».

وی ادامه داده است: «من فقط می‌خواهم ۱۱ هزار و ۷۸۰ رأی پیدا کنم زیرا ما در این ایالت پیروز شدیم».

به گزارش ایلنا، آرا را در جورجیا در مجموع سه بار شمارش شده و هر بار مشخص شد که «جو بایدن» کاندیدای دموکرات، با اختلاف کمی ترامپ را شکست داده است. در نتیجه، بایدن هر ۱۶ رأی الکترال ایالت جورجیا را به خود اختصاص داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید