واکنش عجیب احمدی‎نژاد درباره دیدارش با رهبری قبل از کاندیداتوری/ اوباما تا روز آخر دولتم نامه می‌داد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ۱۳:۲۷

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق در گفت و گو با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ، تاکید کرد که ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است و امثال ترامپ و دولت آمریکا نمی توانند به ایران صدمه ای وارد کنند.

اهم اظهارات احمدی نژاد در ادامه می آید:

* چهره ای که از آقای ترامپ دارند ترسیم می کنند این است که رفتار و اقدامات او از منطق خاصی تبعیت نمی کند. وی یک فرد خشن است، حمله می کند و زیر بار هیچ منطقی نمی رود. در واقع چهره ای است که برای ایفای یک نقش ساخته و پرداخته می شود. نقشی که سناریو نویسان و کارگردانان پشت صحنه برای او طراحی کرده اند.

* (در پاسخ به این سوال اگر شما به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوید فکر می کنید که آمریکا و اسرائیل چه واکنشی نشان خواهند داد؟): منطقی که باید بر جهان حاکم باشد این است که به حقوق و رای ملت ها و تعامل و همکاری میان کشورها احترام گذاشته شود. امروز تنها منطق سردمداران و مسئولان دولت آمریکا ، منطق تهدید است . دورانی که برخی دوست داشتند دنیا را برپایه امیال خود اداره کنند، تمام شده و این مدل از رفتار به پایان خود رسیده است. ما باید دنیا را برمبنای منطق عدالت ، احترام ، دوستی و برادری اداره کنیم و همگان کمک نمایند تا با گسترش همکاری های سیاسی و اقتصادی ، صلح و امنیت پایدار در جهان برقرار شود و ثانیا با فعال شدن همه استعدادهای اقتصادی، همگان از آن بهره مند گردند. متاسفانه معدودی از سرمایه داران اقتصادی نیز وجود دارند که فقط به فکر جیب خودشان هستند و می خواهند جهان را در بند نگه دارند. انتظار ما غیرحق نیست بلکه به حق است و دوست داریم در دنیا احترام به قوانین و حقوق ملت ها و عدالت حاکم باشد.

* (در پاسخ به این سوال آیا در هفته های اخیر با مقام معظم رهبری دیدار داشته اید؟): سئوال بعدی را بپرسید.

* (در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا مردم ایران باید به یکی از یاران شما یعنی آقای بقایی شانس انتخاب بدهند؟): از من نباید بپرسید بلکه سئوال شما متوجه مردم ایران است که چرا به آقای بقایی رای می دهند. تشخیص با مردم است . می توانید از مردم استعلام کنید. مردم صاحب تحلیل هستند و برای تصمیمات خود معیار دارند. نمی شود به مردم بگویید که چرا حق خودتان را اعمال می کنید! هر رایی بدهند محترم است.* کشور بزرگ ایران دارای آرمانهای متعالی و فرصت های فراوان خدمت است و سیاست خارجی بخشی از آن محسوب می شود که مبتنی بر عدالت و احترام به همگان است و این ریشه اصلی صلح و ثبات در جهان است. همانطور که در سال 1384 که ما آمدیم ، آقای بوش ایران را تهدید و اعلام جنگ کرد و گفت که ایران محور شرارت است و می خواهد به افغانستان ، عراق و ایران حمله کند اما او در مقابل منطق دولت نهم مجبور شد تغییر رویه بدهد و ما در باره بیرون رفتن آمریکا از عراق و نه درباره باقی ماندن نیروهایش در عراق یا حمله به ایران ، مذاکره کردیم. البته او مایل بود در سایر موضوعات هم با ایران مذاکره کند که دوره اش تمام شد. آقای اوباما هم تا روز آخر نامه می داد و برای گفت و گو و همکاری اظهار علاقه می کرد. ما معتقدیم که همه چیز را می شود برپایه گفت وگوی مبتنی بر احترام حل وفصل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید