پس از تهدید اماکن فرهنگی توسط ترامپ

واکنش دیرهنگام وزیر میراث فرهنگی به تهدید مراکز فرهنگی ایران

    کد خبر :670683

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بلاخره به توییت تهدیدآمیز رئیس‌جمهوری ایالات متحده امریکا واکنش نشان داد.

 

پس از تهدید ایران به مورد هدف قراردادن ۵۲ نقطه از کشورمان از جمله مراکز فرهنگی، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی آخرین کسی بود که پس از اظهارنظر افراد مختلف فرهنگی و سیاسی پیرامون این موضوع، بالاخره واکنش نشان داد. او در پایان روز یکشنبه در توئیتی اظهار امیدواری کرد که یک اشتباه لفظی انجام شده باشد!

 

او نوشت: امیدوارم این توییت یک اشتباه لفظی بوده باشد؛ چراکه حمله به مراکز فرهنگی کاملاً بر خلاف عرف و قوانین بین‌المللی است. تهدید مراکز فرهنگی در میان هیچ ملتی و با هیچ توجیهی پذیرفته نیست و بر اساس قطعنامه ٢٣٤٧ شورای امنیت سازمان ملل حمله به مراکز فرهنگی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

 

پیش از آنکه مونسان چنین توئیتی را بنویسد جمعی از فعالان گردشگری یک کمپین اعتراضی را خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد امضا کرده و اعلام کردند که با امضا این بیانیه، اعلام می‌کنیم که تهدید رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حمله به مراکز فرهنگی و تاریخی ایران، ارتباطی به اختلافات و اهداف سیاسی ندارد، میراث تاریخی و فرهنگی تمدن ایران، متعلق به تمدن بشری و همه انسان‌های گذشته، امروز و آینده جهان است و هر گونه آسیب به میراث بشر در هر نقطه جهان و توسط هر شخصی برابر است با جنایت علیه فرهنگ و تمدن انسانی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید