واکنش تند امام جمعه مشهد به گسترش مشکلات معیشتی

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۹:۰۱
    کد خبر :1018693
علم الهدی
امام جمعه مشهد به گسترش دامنه مشکلات معیشتی در جامعه واکنش تندی نشان داد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: تحریم اقتصادی، جنگ اقتصادی و تحریم‌های رنگارنگ و متنوع آمریکا دیگر ابزار آمریکا بود؛ جنگ اقتصادی را راه انداخت و دارد ادامه می‌دهد، الان دیگر تحریم آمریکا قوتش را از دست داده است، وقتی در دو جریان قوی اقتصادی جهانی یعنی «شانگهای» و «بریکس» عضو شدیم و پیمان بستیم، دیگر تحریم آمریکا در اقتصاد ما نقشی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که پیش‌تر اقتصادمان به زلف غرب گره خورده بود، گفت: هی می‌گفتند برجام درست شود، آب و امنیت و نان و معیشت داریم، همه را به برجام گره زده بودند، الان دیگر گره باز شد، همه چیز داریم و همه چیز می‌توانیم پیدا کنیم بدون این‌که با غرب ناپاک و آمریکای جهانخوار بخواهیم دست بدهیم.

وی تصریح کرد: در عرصه فناوری، از روز اولی که آمریکا ما را تحریم کرد، گفت شما بیچاره می‌شوید و به هیچ جا دست پیدا نمی‌کنید چون علم، دانش و فناوری دست ماست و از همه فناوری‌ها و دانش‌هایی که در زندگی اثرگذار است محروم هستید، آمریکا ما را تحریم علمی کرد اما شرایط امروز ما چیست؟ شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های ما به جایی رسید که امروز محصول فناوری‌های دانش بنیان ما به خارج از کشور صادر می‌شود.

علم‌الهدی به بخش دیگری از فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با دولتمردان اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب نکته دیگری نیز خطاب به دولتمردان فرمودند ما باید به آن توجه جدی و قطعی داشته باشند و آن، دو غباری است که سبب می‌شود مردم کارهای دولت را نبینند.

وی ادامه داد: یک غبار، مسئله رسانه‌ای دولت است که ضعیف است و نمی‌تواند موقعیت و کار خودش را در قالب رسانه‌ها نشان دهد و غبار دوم که اصلی است، فرمودند «مشکلات معیشتی مردم غباری است که نمی‌گذارد مردم کار دولت را ببینند، این یک فرمایش راهبردی برای دولت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مشکلات معیشتی یک غبار جدی در مقابل اقدامات دولت است، گفت: اگر این توانمندی و قدرت را دارید یک فاز گازی که 20 سال زمین مانده را به نتیجه برسانید، چرا مشکلات معیشتی مردم را حل نمی‌کنید؟ مشکلات معیشتی مردم را حل کنید، مردم سر سفره‌شان مشکل دارند، حل این مسئله انقدر مشکل نیست و راهکارهای مختلفی دارد که مشکلات معیشتی مردم را حل کنید، عزیزان دولتمرد ما به‌خصوص در عرصه‌های اقتصادی این مسئله را نادیده نگیرند و کوچک نشمارند، این غبار را جمع کنید و مشکلات معیشتی مردم را حل کنید تا به ثبات معیشتی برسند.

وی اضافه کرد: کالابرگی که برای پنج دهک راه انداختید، اگر بنا شد طوری فعالیت کنید که نرخ کالاهای اساسی و مسائل معیشتی به قیمت گذشته بازگردد، بر همان قیمت تثبیت کنید و ثابت نگه دارید، اگر لازم است سرمایه‌گذاری کنید و اگر لازم است مدیریت کنید تا زندگی مردم ثبات معیشتی پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید