واکنش امارات به مصاحبه وزیر خارجه ایران با «فاکس نیوز»

    کد خبر :528999

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه به مصاحبه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با شبکه «فاکس نیوز» واکنش نشان داد.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات با اشاره به سخنان «محمد جواد ظریف» در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» در خصوص علاقه‌مندی «تیم ب» برای کشاندن آمریکا به یک درگیری، گفت که «هدف قرار دادن رهبران ما مردود است».

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: « حمله محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به سران امارات و عربستان مردود و نشانه ناتوانی در منطق و رویکرد است، شرایطی که ایران در آن به سر می‌برد با دست خود آن را به وجود آورده و خروج از این بحران نیز نیازمند یک خط‌مشی واقع‌گراست».

وی افزود: «هدف قرار دادن رهبران ما سخنی مردود است و کمکی به ایران برای (رهایی) از این رنج نمی‌کند بلکه صحنه پیرامون آن را پیچیده‌ می‌سازد».

ظریف در مصاحبه با فاکس‌نیوز در پاسخ به این سؤال که آیا «گروه ب» به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران است، گفت: «دست‌کم. دست‌کم. همه آن‌ها نشان داده‌اند که علاقمندند که ایالات متحده را به یک درگیری بکشند. من معتقد نیستم که رئیس‌جمهور ترامپ هم این را بخواهد. من معتقدم که رئیس‌جمهور ترامپ با شعار خودداری از وارد کردن ایالات متحده به جنگی دیگر در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد. اما معتقدم که قصد رئیس‌جمهور ترامپ برای اعمال فشار و سیاست فشار حداکثری به ایران با هدف به زانو درآوردن ایران و اینکه ما مجبور به تسلیم شویم، محکوم به شکست است و فکر می‌کنم که این چهار نفر این را می‌دانند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید