واکنش اعتراضی داریوش ارجمند به تغییر در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت

    کد خبر :694329

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت کشورمان معتقد است که مدیرعامل برکنار شده موسسه هنرمندان پیشکسوت، تاوان مخالفتش با طرح ادغام را می‌دهد. او خواهان پاسخگویی یک مسئول دلسوز شد و تهدید به تحصن کرد.

عباس عظیمی پس از ۷ سال از مدیرعاملی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برکنار شد و جای خود را به سیدمحمد طباطبایی داد؛ او دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان کشور است و مدیریت روابط عمومی معاونت امور فرهنگی را در کارنامه خود داراست.

داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در نامه‌ای اعتراضی به این تغییر واکنش نشان داده است:

«تاوان مخالفت با ادغام!
از خبر برکناری آقای سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان مدیری خادم واقعا متاسف شدم،
این دموکراسی که از آن دم می‌زنید این بود؟! آن هم در کشور جمهوری اسلامی ایران؟ آیا شنونده‌ای هست؟ من از هیچ شخص و مقامی باک ندارم که برای دفاع از حقوق هنرمندان پیشکسوت فریاد بزنم.
مگر این آقای عظیمی بعنوان مدیر چه کرده بود؟ اختلاس؟ دزدی؟ مگر جز خدمت از او چه دیدیم؟ کار شما عین ترور بود! کدام مدیر فرهنگی را اینگونه خادم، جهادی و انقلابی یافتید که همه از جان و دل او را دوست داشته باشند؟
او یک موسسه را فقط با یک کاغذ و با مخالفت‌های رنگ و لعاب‌دار بدون هیچ (به معنای واقعی) تحویل گرفت و امروز برای رونق و پیشرفت و پول‌های این موسسه نقشه کشیده می‌شود؟!
من از صفر تا صد در کنار او بودم، همه بودیم، یاری‌اش کردیم، امروز این موسسه برای نظام جمهوری اسلامی در حوزه داخلی و خارجی کسب آبرو کرده! البته اگر بفهمید!

روزی به وزیر وقت گفتم که یک چادر از هلال احمر بگیرید و برای دفتر موسسه هنرمندان در یکی از پارک‌های تهران نصب کنید تا دلمان خوش باشد که یک دفتر داریم!
امروز ساختمان داریم، استودیو موسیقی، استودیو سینمایی، گالری، سالن اجتماعات، سالن جلسات و از همه مهتر اعتبار و مقبولیتی که عملا موجب افتخار است.
در این اوضاع و احوال خراب اقتصادی به مدیری که موسسه‌ای بدون بدهی و معضلات جاری را با تدبیر اداره می‌کند، اینگونه جایزه می‌دهند؟
اگر این مدیر جزء افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشد که فاتحه ی حوزه ی فرهنگ را باید خواند! شاید دوستان خود را به خواب زده‌اند!
وظایف هیات امنا و هیات مدیره موسسه چیست؟
شما در قبال نظر جمعی هنرمندان پیشکسوت پاسخگو هستید یا…؟

این سید اولاد پیغمبر فخر حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان پیشکسوت است، مانند یک فرزند مهربان، او که در حرمت کردن کم نگذاشت و نمونه ای از یک مدیر خلاق، با وجدان، سالم و مردم دار و نجیب است و می تواند الگو باشد!

امروز باید بخاطر این دستاوردها و کسب رضایت بیش از ۹۰۰ هنرمند تراز اول کشور از دست رئیس جمهور به او نشان خدمت می‌دادند، ولی بالعکس با نمک‌نشناسی بدخواهان او را از خدمت‌گذاری کنار می گذارند!
مارا چه می شود؟ اینگونه می‌خواهید این مملکت را از مشکلات نجات دهید؟
با حذف مدیران لایق؟
من یک سرباز پیر فرهنگی این سرزمینم و مثل الگوی خودم سردار قاسم سلیمانی نه از محاصره، نه از گلوله، نه از بیکاری هراسی ندارم و خدمتگزار فرهنگ این سرزمین بوده و هستم و خواهان پاسخگویی یک مسئول دلسوز!

کاری نکنید که جلوی بیت مقام معظم رهبری، متحصن شوم.
البته تنها هم نخواهم بود!

سرباز پیر عرصه فرهنگ
داریوش ارجمند
۱۳ اسفند ۹۸»

پیش از این و در جلسه اخیر هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان شده است که ادغام مؤسسه با بنیاد رودکی اصلاً مطرح نیست و این موسسه ادغام نمی‌شود.

منبع :فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید