واکسن‌های چینی برای سویه امیکرون تایید شدند

    کد خبر :903192
واکسن‌های چینی برای سویه امیکرون تایید شدند

شرکت‌های سینوفارم و سینوواک در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجوزهای لازم برای آغاز آزمایش‌های بالینی دو واکسن مخصوص سویه امیکرون ویروس کرونا را در هنگ کنگ دریافت کرده‌اند.

این آزمایش‌ها قرار است ایمنی واکسن‌های بهبودیافته و توانایی آن‌ها در ایجاد واکنش مناسب در بدن افرادی را بررسی کند که قبلا دو یا سه دز واکسن زده بودند.

دانشمندان در سرتاسر جهان برای مطالعه واکسن‌های ارتقا یافته علیه سویه بسیار مسری کرونا رقابت می‌کنند، داده‌ها نشان می‌دهد که آنتی‌بادی‌های استخراج‌شده توسط واکسن‌های مبتنی بر سویه‌های قدیمی‌تر فعالیت ضعیف‌تری برای خنثی کردن نوع امیکرون نشان می‌دهند.

شرکت‌ها در بیانیه‌های خود گفتند که دو واکسن توسعه داده شده توسط گروه ملی بیوتک چین (CNBG)، زیرمجموعه سینوفارم (CNBG) و سینوواک حاوی ویروس کرونا غیرفعال و شبیه واکسن‌هایی هستند که این شرکت‌ها در چین و خارج از کشور عرضه می‌کنند.

به گزارش فارس، سینوفارم قبلا اعلام کرده بود که نسل دوم واکسن پروتئین نوترکیب این شرکت هم برای انجام آزمایش‌های بالینی از پکن تاییدیه گرفته و قرار است با تزریق آن به عنوان دز تقویتی، موج جدید کرونا در کشور چین که ناشی از شیوع بسیار مسری امیکرون است، کنترل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید