وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومان شد/ ساخت مسکن با تهاتر نفت

    کد خبر :854312
وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومان شد

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت داشت: موضوع بسیار مهم این است که این واحدهای مسکونی از طریق دولت ساخته نمی‌شوند بلکه توزیع مدیریت ساخت این 4 میلیون واحد بین دستگاه‌ها تقسیم خواهد شد. قرار بر این است که انبوه‌سازان با همکاری تعاونی‌ها وارد این پروژه شوند که برخی از این واحدها خودمالکی هستند و تمام سازندگان تعهد 1.5 ساله برای ساخت گرفته می‌شود.

رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل راه‌آهن در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مسکن در دولت سیزدهم اظهار داشت: قانون جهش تولید مسکن که خواست دولت سیزدهم است، یک ماه گذشته به تصویب رسید که طبق آن 4 میلیون مسکن در 4 سال ساخته می‌شود که می‌تواند کمک بسیار بزرگی برای خانه‌دار شدن مردم باشد.

وی ادامه داد: ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال به معنای ساخت هر سال یک میلیون واحد نیست و قرار بر این شده که در فاز اول ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی را آغاز کنیم و تفاهمنامه‌هایی هم در این زمینه امضا شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زمین برای ساخت این 4 میلیون واحد مسکونی گفت: صبح امروز آخرین اطلاعات را از سازمان ملی و زمین گرفتم که بر اساس آن در بیش از 800 شهر، زمین برای اجرای این پروژه تامین شده است و مهمترین سیاست ما ایجاد بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی است که اقدامات آن را انجام داده‌ایم.

قاسمی افزود: برای آغاز 2 میلیون واحد مسکونی پروژه جهش تولید مسکن در بسیاری از شهرها، زمین آماده شده است.

وی با اشاره به سهم بانکها در تامین مالی این پروژه یادآور شد: 20 درصد از تسهیلات بانکی تا سقف 360 هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین سقف وام پروژه جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: وام حدود 400 میلیون تومانی برای مراکز استانها در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ برای روستاها 250 میلیون تومان است و قرار بر این است که فردا در جلسه شورای عالی پول و اعتبار این موضوعات تصویب شود.

قاسمی تاکید کرد: پس از آن تمام واجدان شرایط و خانه اولی‌ها می‌توانند در سامانه جدید ثبت‌نام کنند و بخشی از سخت‌گیری‌ها و شرایط هم برای ثبت‌نام اصلاح و یا حذف می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا چینی‌ها وارد ساخت و ساز مسکن دولتی در ایران می‌شوند، بیان داشت: موضوع بسیار مهم این است که این واحدهای مسکونی از طریق دولت ساخته نمی‌شوند بلکه توزیع مدیریت ساخت این 4 میلیون واحد بین دستگاه‌ها تقسیم خواهد شد. قرار بر این است که انبوه‌سازان با همکاری تعاونی‌ها وارد این پروژه شوند که برخی از این واحدها خودمالکی هستند و تمام سازندگان تعهد 1.5 ساله برای ساخت گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی افزود: با برخی از کشورها برای صنعتی‌سازی این 4 میلیون واحد مسکونی وارد مذاکره شدیم که روش همکاری با آنها از طریق تهاتر با نفت فاینانس یا پرداخت خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: همچنین برای ساخت 520 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی وارد کار شده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید