وام مسکن بدون بهره برای هنرمندان

    کد خبر :1030270
وام مسکن هنرمندان

تسهیلاتی که هنرمندان عضو صندوق هنر از طرح نهضت ملی مسکن دریافت خواهند کرد وام مسکن بدون بهره خواهد بود.

سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر ارشاد و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، با اشاره به طرح نشان هنر اظهار داشت: طرح نشان هنر اخیراً آغاز شده طرح بسیار خوبی است. این طرح برای آن دسته از پیشکسوتان فعال استانی است که بنا به هر دلیلی نتوانسته‌اند مدارک مورد نظر شورای ارزش گذاری هنرمندان را تهیه کنند و درجات هنری دریافت کنند. این نشان برای همان هنرمندان پیشکسوت است که علاوه بر تقدیر، آنان را تأیید می‌کند که این پیشکسوتان افراد برجسته‌ای هستند و از سوی دیگر مبلغی ماهانه به حساب آنان واریز می‌شود. در زنجان سهیلا بهرامی موفق به دریافت طرح نشان هنر شد.

وی در ادامه به موضوع انعقاد تفاهم نامه صندوق اعتباری هنر با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در زمینه مسکن هنرمندان با وزارت راه و شهرسازی همکاری صورت گرفته و اطلاعات اسامی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و حدود 8 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند و 5 هزار نفر آنان مورد تأیید قرار گرفتند. این طرح استان به استان آغاز خواهد شد که بلافاصله پس از تخصیص زمین کار احداث واحدهای ساختمانی شروع خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: این طرح در تهران به عنوان نخستین استان آغاز شده و در دیگر استان‌ها نیز به مرور زمان آغاز خواهد شد. در این طرح به جز اینکه متقاضیان هنرمند از امتیازات طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند خواهند شد، یک امتیازاتی هم ما برای هنرمندان در نظر گرفته‌ایم که به زودی این طرح‌ها با حضور هیئت امنا و وزیر فرهنگ و ارشاد جمع‌بندی خواهد شد. البته در خصوص تسهیلاتی که از طرح نهضت ملی مسکن دریافت خواهند کرد تسهیلات بی‌بهره خواهد بود.

وی در پایان به موضوع ارائه تسهیلات به هنرمندان اشاره کرد و گفت: بعد از این قرار شده است اختیارات ارائه تسهیلات را به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بدهیم.

به گزارش تسنیم، طبق گفته امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان پس از حضور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، 30 فقره تسهیلات 300 میلیون ریالی بی بهره مازاد بر سهمیه استان زنجان ، به هنرمندان زنجانی تخصیص یافت که متقاضیان (کسانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند) می‌توانند نامه درخواست خود را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارائه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید