واردات بنزین از بندر چابهار

    کد خبر :1049201
واردات بنزین از بندر چابهار

درحالی که آمار رسمی از میزان واردات بنزین به کشور وجود ندارد، رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار از نمونه‌گیری محموله بنزین وارداتی از بندر چابهار خبر داد.

متوسط مصرف روزانه بنزین در سال جاری (ابتدای سال تا نیمه دی‌ماه) 116 میلیون لیتر بوده، اما این رقم در روزهای پرتردد کشور از جمله میانه تابستان و نوروز، ارقام عجیبی چون مصرف بالای 130 و حتی 140 میلیون لیتری را نیز به ثبت رسانده است.

در سال جاری در برخی روزها مصرف بنزین برابر با میزان تولید بوده، اما در برخی روزها تا بیش از 20 میلیون لیتر کسری در مقایسه میزان مصرف و میزان تولید روزانه ثبت شده است. اگرچه برای جبران این کسری، تولیدات نفتا، ریفورمیت و هوی‌اند برخی واحدهای پتروشیمی نیز به کمک تأمین بنزین کشور آمده‌اند، اما واردات بنزین نیز در سال جاری داشته‌ایم.

مسئولان وزارت نفت از واردات بنزین به عنوان تهاتر فرآورده‌های نفتی یاد می‌کنند و آمار رسمی از میزان واردات ارائه نمی‌دهند، با این وجود برآورد می‌شود که در سال جاری چیزی بالغ بر حداقل یک میلیارد دلار صرف تأمین بنزین وارداتی شده است و پیش بینی می شود این رقم برای سال آینده از مرز 2 میلیارد دلار عبور کند.

به گزارش تسنیم، در دی ماه امسال، ناصر جدگال، معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار در اظهاراتی اعلام کرد: “در روز جمعه مورخ 8 دی 1402 کارشناس اداره استاندارد شهرستان چابهار با همراهی نماینده شرکت نفت، گمرک و اداره بندر اقدام به بازرسی و نمونه برداری مطابق استاندارد از محموله بنزین وارداتی بر روی عرشه کشتی کردند.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید