واتس اپ در اروپا به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد

    کد خبر :842040

مدتی است که واتس اپ به دلایل حریم خصوصی مورد واکنش‌های منفی قرار گرفته و بسیاری این پیام رسان را از این نظر امن نمی‌دانند. حتی برنامه اخیر این پیام رسان برای کسب اطلاعات افراد هم مورد انتقاد قرار گرفت.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار–سازمان کنترل اطلاعات ایرلند اخیرا جریمه 225 میلیون یورویی به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی واتس اپ را جریمه کرد. این بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که تاکنون توسط کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند وضع شده است و دومین جریمه تحت استاندارد حریم خصوصی اروپا (GDPR) است. واتس اپ اعلام کرد که با این تصمیم و شدت جریمه مخالف است و قصد تجدید نظر دارد.

این جریمه مربوط به تحقیقی است که در سال 2018 آغاز شد و در آن مشخص گشت آیا واتساپ در پردازش اطلاعات به اندازه کافی شفاف است یا خیر. مشکلاتی که با آن روبرو شد ماهیتی کاملاً فنی داشت: ارائه اطلاعات در مورد نحوه پردازش داده‌های کاربران، وضوح سیاست حفظ حریم خصوصی فعلی، که از سال 2018 چندین بار به روزرسانی شده است.

مقررات GDPR جریمه‌های هنگفت تا 4 درصد از گردش مالی شرکت متخلف را مجاز می‌داند. در پایان ماه جولای، شورای حفاظت از داده‌های اروپا به مرکز داده ایرلند دستور داد نتیجه گیری خود را تعدیل کند و جریمه پیشنهادی 30 تا 50 میلیون یورو  و تجدید نظر در تصمیم خود داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید