رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران:

هیچ سوله مدیریت بحرانی در اختیار صدا و سیما نیست

    کد خبر :339451

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که هیچ سوله و پایگاه مدیریت بحرانی در اختیار صدا وسیما و نهادهای دیگر به جز سازمان ورزش شهرداری تهران نیست.

احمد صادقی در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که با حضور محمدعلی افشانی شهردار تهران برگزار شد، گفت: جلسه امروز درباره کمبودها نبود، بلکه دستگاه‌ها اولویت‌های کاری خود را مطرح کردند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه پیشین شورای هماهنگی مدیریت بحران که به ریاست نجفی شهردار وقت تهران برگزار شد، گفت: این مصوبات به روسای سه قوه نیز ارسال شده و خوشبختانه رئیس جمهوری دستورات خوبی در مورد آن دادند و توجه ویژه‌ای به بافت فرسوده و مقاوم سازی صورت گرفت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نباید توقع داشت که اجرای مصوبات شش ماهه بوده و سریعا اجرایی شود، گفت: ما کمبودها را رصد می‌کنیم اما باید توجه داشت که یک سری اقدامات نیازمند زمان خاص خود برای اجراست.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی در شهر تهران نیز گفت: برخی از کاستی‌ها نیز ناشی از کمبود منابع مالی در شهر است که در این زمینه نیز باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

صادقی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شورای شهر در حمایت از مدیریت بحران اظهار کرد: خوشبختانه شورای شهر تهران اقدامات خوبی با مدیریت بحران داشته و مصوبه‌های خوبی نیز در این زمینه صادر کرده است. سال گذشته نیز مصوبه‌ای درباره تقویت ناوگان آتش نشانی وجود داشت که مصوبه خوبی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود آتش نشان در تهران اظهار کرد: هر ایستگاه آتش نشانی که افتتاح می‌شود نیروی خودش را دارد و اگر جزئیات دیگری وجود دارد آن را باید از رئیس آتش نشانی پرسید.

صادقی درباره وضعیت سوله‌های مدیریت بحران نیز گفت: با عنوان سوله مدیریت بحران موافق نیستم بلکه عنوان درست آن پایگاه‌های مدیریت بحران است که سوله‌هایی نیز در آن قرار دارد. ما 38 پایگاه را دوباره در اختیار مدیریت بحران گرفتیم و در حال حاضر 56 پایگاه در اختیار سازمان ورزش شهرداری است که به منظور ورزش بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد که بنا شده است که این پایگاه‌ها به مدیریت بحران بازگشته و این فضاها جایگزین شود.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، 22 پایگاه ویژه برای 22 منطقه تهران با امکانات به روز نیز وجود دارد که کاملا در اختیار مدیریت بحران است.

به گزارش ایسنا، صادقی درباره مهمترین چالش‌های مدیریت بحران تهران نیز گفت: یکی از بحث‌های ما این است که اقدامات در سطح ملی در بحران تهران مغفول مانده و اقدامات در حوزه محلی است که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و البته هماهنگی دستگاه‌های امدادی در این زمینه بسیار موثر است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هیچ پایگاه مدیریت بحرانی به جز سازمان ورزش شهرداری در اختیار نهادهای دیگری همچون صدا و سیما و … نیست، درباره مخاطرات شهر تهران گفت: در این زمینه پژوهشی با مشارکت قرارگاه ثارالله و نهادهای دیگر انجام شد و تمامی حوادث تهران طی پنج سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت که از میان آنها 48 حادثه مختلف رخ داد که از آتش سوزی، زلزله و سیل تا کشف انبار مهمات مربوط به جنگ جهانی دوم را نیز در بر می‌گیرد.

وی در پایان در واکنش به اظهارات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مورد آمادگی 15 درصدی تهران در برابر زلزله شدید گفت: اگر این 15 درصد برای زلزله باشد قابل قبول است اما میزان آمادگی در برابر حریق، سیل و … متفاوت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید