هیچگونه نشت اطلاعاتی رخ نداده

    کد خبر :256294

رئیس مرکز تشخیص سایبری گفت: در حال حاضر هیچگونه نشت اطلاعاتی رخ نداده است و اختلالات تا حد زیادی رفع شده است.

به گزارش مهر، سرهنگ علی نیک نفس در خصوص حمله اینترنتی که مرکز ماهر اعلام کرده بود، در شبکه خبر گفت: این حمله سایبری ناشی از آسیب پذیری در قابلیت پیکره بندی از راه دور تجهیزات سیسکو بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات و جزییات فنی مربوط به رفع این آسیب پذیری، از ۱۰ روز قبل توسط این شرکت اعلام شده بود در سایت پلیس فتا و مرکز ماهر وجود دارد، افزود: مشکلی که ایجاد شده صرفا با رخ دادن روتر ها و سوئیچ های سیسکو در شبکه بوده؛ طبیعی است کندی و قطع ارتباطات اینترنت را برای کاربران شرکت ها در پی داشته باشد اما هیچ نوع دسترسی به اطلاعات و نشت اطلاعات رخ نداده است.

نیک نفس با تاکید بر اینکه بنابراین جای نگرانی نیست، خاطر نشان کرد: اما شرکتهایی که از این نوع تجهیزات استفاده می کنند در بستر شبکه باید به سرعت اقدام به رفع آسیب پذیری کنند که برای غیر فعال سازی و بستن پورت ۴۷۸۶TCP در سایت پلیس فتا کامل توضیح داده شده است.

رئیس مرکز تشخیص سایبری ادامه داد: اختلال تا حد زیادی روی سرویس دهنده های اصلی کشور بر طرف شده اما با آغاز ساعت کاری اول هفته برخی شرکت ها و سازمان ها متوجه اختلال خواهند شد که باید برای رفع آسیب پذیری آن اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید