هیوندای کونا الکتریکی رسما رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷
    کد خبر :233953

کمپانی خودروسازی هیوندای بعد از انتشار یک پیش نمایش در ماه گذشته، قبل از شروع بکار نمایشگاه بین المللی ژنو امسال رسما از خودروی تمام الکتریکی “هیوندای کونا” رونمایی کرد.

بدون مقدمه چینی، به اصل مطلب خواهیم پرداخت و اول از همه، به سیستم محرک اتومبیل خواهیم رسید که شرکت خودروسازی هیوندای برای کراس اوور هیوندای کونا، دو سیستم محرک متفاوت در نظر گرفته است که برای گزینه اول، یک موتور الکتریکی 135 اسب بخاری با مجموعه باتری‌های 39.2 کیلووات ساعت پیش بینی شده است که با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، می‌توان تا حداکثر 300 کیلومتر رانندگی کرد.

در سیستم محرک دوم، شرکت خودروسازی هیوندای از یک موتور الکتریکی 204 اسب بخاری استفاده کرده است که نیروی مورد نیاز آن توسط باتری‌های 64 کیلووات ساعت تامین شده و می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، محدوده حرکت 470 کیلومتر داشته باشد که برای یک اتومبیل کراس اوور همچون “هیوندای کونا” یک رقم قابل توجه و تحسین برانگیز خواهد بود که آینده این اتومبیل را تضمین می‌کند.

طبق ادعای کمپانی خودروسازی هیوندای، برای شارژ 80 درصد از ظرفیت باتری‌های اتومبیل، نیاز به صرف 54 دقیقه و همچنین استفاده از شارژرهای سریع 100 کیلووات خواهید داشت که این شرایط برای هر دو سیستم محرک صادق خواهد بود. علاوه بر این، شرکت خودروسازی هیوندای تایید کرده است که با استفاده از سیستم محرک 135 اسب بخاری هیوندای کونا، می‌توانید شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه داشته باشید، این درحالیست که شتاب صفر تا صد نسخه قوی‌تر هیوندای کونا به چیزی حدود 7.6 ثانیه و همچنین سقف سرعت آن به چیزی معادل 167 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش پرشین خودرو، فارغ از مشخصات فنی، شرکت خودروسازی هیوندای سعی کرده است تا جدیدترین تجهیزات ایمنی را به این خودروی کراس اوور تمام الکتریکی منتقل کند، از جمله کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت، سیستم ترمز خودکار، سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک و دیگر سیستم‌های صنعت خودروسازی که در نسخه تمام الکتریکی هیوندای کونا به مشتریان ارائه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید