هورمون درمانی در زنان

    کد خبر :947780
هورمون درمانی در زنان

مطالعه جدید بر روی زنان در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که تجربیات هورمون درمانی در بین زنانی به طور چشمگیری متفاوت است.

مطالعه سلامت زنان در سراسر کشور (SWAN) یک مطالعه طولی و اپیدمیولوژیک است، به دنبال درک این موضوع است که چگونه تغییرات فیزیکی و اجتماعی تجربه شده توسط زنان در میانسالی و بالاتر بر سلامت و رفاه آن‌ها با افزایش سن، از جمله تجربیات آن‌ها در دوران یائسگی، تأثیر می‌گذارد.

تجربیات هورمونی زنان یائسه در سنین بالا می‌تواند با تعدادی از علائم ناراحت کننده همراه باشد که بر کیفیت کلی زندگی تأثیر می‌گذارد، از جمله گرگرفتگی، تعریق شبانه، ناراحتی داخلی و مشکلات ادراری است.

علاوه بر بهبود‌های ثابت شده در علائم مشاهده شده با هورمون درمانی، زنان اغلب به دنبال درمان‌های پزشکی جایگزین با مزایای اثبات نشده هستند.

در مطالعه حاضر، محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده از نظرسنجی‌های زنان را که بر گزینه‌های درمانی متمرکز شده بود، از جمله هورمون درمانی، درمان‌های مکمل طب جایگزین و اصلاً درمان نداشتند، بررسی کردند.

به طور کلی، زنان سفیدپوست بالاترین میزان استفاده از هورمون درمانی را در مقایسه با زنان سایر قومیت‌ها گزارش کردند و گفتند در مقایسه با زنان سفیدپوستی که از هیچ درمانی استفاده نمی‌کردند، کیفیت زندگی بهتری را تجربه کردند.

در مقابل، زنان سیاه پوست و اسپانیایی تبار کمترین میزان استفاده از هورمون درمانی را گزارش کردند.

زنان سیاه‌پوست و چینی که از هورمون درمانی استفاده می‌کردند، در مقایسه با زنانی که از هیچ درمانی استفاده نمی‌کردند، کاهش کیفیت زندگی را گزارش کردند.

مونیکا کریسمس دانشیار زنان و زایمان، مدیر مرکز سلامت یکپارچه زنان در UChicago Medicine، گفت: نتایج، تفاوت در ترجیحات بین زنان از نژاد‌های مختلف را نشان می‌دهد.

به طور خاص، ما دیدیم که اکثر زنان غیرسفید پوست در مطالعه، طب جایگزین یکپارچه یا چیز‌هایی مانند اصلاح سبک زندگی را به درمان با نسخه برای مدیریت علائم خود ترجیح می‌دهند.

مشخص نیست دقیقاً چرا این تفاوت‌ها دیده می‌شود. اما محققان بر این باورند که این تفاوت‌ها ممکن است به الگو‌هایی مربوط باشد که چگونه پزشکان تمایل به تجویز هورمون درمانی دارند، این نگرش علاوه بر تفاوت‌های فرهنگی در ترجیحات وجود دارد.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند برای زنان سیاه‌پوست یائسه، نسخه‌های هورمون درمانی کمتری داده می‌شود.

محقق کریسمس گفت: پزشکان باید بدانند، مراقبت از نظر فرهنگی برای موفقیت کلی در درمان بیماران ضروری است.بسیار تعجب آور بود که متوجه شدم زنان سیاه پوست در پاسخ به هورمون درمانی کیفیت زندگی پایین تری را گزارش می‌کنند.

زنان سیاه پوست معمولاً علائم یائسگی مکرر و شدیدتر را نسبت به زنان سفیدپوست برای مدت طولانی تری تجربه می‌کنند.مشخص شده است که هورمون درمانی موثرترین روش در درمان علائم وازوموتور و ادراری تناسلی مرتبط با یائسگی است.

بسیاری از بیماران از دانستن این موضوع شگفت زده می‌شوند که بسیاری از گیاهان توصیه شده برای درمان علائم یائسگی که تبلیغ می‌شوند بهتر از یک دارونما نیستد و می‌توانند با عوارض جانبی نامطلوب همراه باشند.

ما واقعاً به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا مشخص کنیم چه چیزی زمینه‌ساز این تفاوت‌ها در جذب درمان است، تا بهترین درمان را انجام شود و در نتیجه بیمار از بهینه سازی کیفیت زندگی و سلامت کلی بهره‌مند شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید