هوای تهران وارد شرایط ناسالم شد

    کد خبر :849587

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با وزش باد و افزایش گرد و غبار فرا استانی و محلی از بعد از ظهرروز جمعه، ۹ مهرماه تا دوشنبه آتی کیفیت هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون وارد شرایط ناسالم شد.

به گزارش ایرنا از اعلام سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران، بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر وزش باد و افزایش گرد و غبار فرا استانی و محلی، از بعدازظهر امروز تا دوشنبه دوازدهم مهر کیفیت هوای پایتخت از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون وارد شرایط ناسالم برای گروه های حساس شده است.

این سازمان به نقل از مرکز پایش آلودگی هوای تهران توصیه کرد: کودکان، سالمندان، افراد دارای فعالیت زیاد در محیط بیرون و افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی از هرگونه فعالیت خارج از منزل اجتناب کنند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای پاییز امسال سه روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و یک روز هوای بسیار ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید