هواپیمای جدید ایرباس رکورد ارتفاع پرواز را شکست

    کد خبر :360934

تازه ترین هواپیمای تولیدی شرکت ایرباس به نام پرلان ۲ که یک هواپیمای گلایدر و بی موتور است با شکستن رکوردهای قبلی توانست در ارتفاع ۲۳ هزار متری پرواز کند.

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، هدف ایرباس از تولید این هواپیما غلبه بر برخی محدودیت های فنی و به پرواز درآوردن هواپیماهای بی موتور در بالاترین ارتفاع ممکن و در حدی است که وضعیت جوی زمین اجازه می دهد.

در ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین، جریان های هوایی قدرتمندی وجود دارند که در اثر برخورد باد با کوه های مرتفع و بازگشت این بادها به وجود می آیند و تثبیت وضعیت حرکت هواپیماهای بدون موتور در چنین شرایطی کار بسیار دشواری است.

مهندسان ایرباس با طراحی هواپیمای پرلان ۲ به شکلی بسیار باریک و نازک موفق شدند بر این محدودیت غلبه کنند. نکته جالب دیگر وزن کم این هواپیماست که به تنها ۵۰۰ کیلوگرم می رسد. طول بال هواپیمای یادشده هم ۲۷ متر است.

مدل اولیه این هواپیما توانست در ارتفاع ۱۵۸۰۰ متری پرواز کند و حالا بعد از یک ماه رکورد ۲۳ هزار متری برای آن ثبت شده است.

قرار است بعد از انجام بررسی های بیشتر رکورد پرواز هواپیمای مذکور به ۲۷۴۰۰ متر افزایش یابد تا بتوان از آن برای انجام مراحل اولیه برخی ماموریت های فضایی نیز استفاده کرد.

گفتنی است این هواپیما رکورد هواپیمای جاسوسی یو ۲ لاکهید مارتین را نیز که در حداکثر ارتفاع ۲۲۴۷۵ متری پرواز کرده، شکسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید