هنسی رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را هدف گرفته است

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
    کد خبر :603413

هنسی رکورد سرعت بوگاتی شیرون را تبریک گفت و اعلام کرد خود را برای رسیدن به سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت آماده می‌کند.

چند روز پیش، نسخه‌‌ای ارتقایافته از بوگاتی شیرون توانست رکورد سرعت ۴۹۰.۴۸۴ کیلومتربرساعت را ثبت کند. هنسی در اینستاگرام ضمن تبریک به خودروساز فرانسوی بابت این رکوردشکنی، ادعای خود برای شکستن رکورد سرعت در آینده‌ی نزدیک را هم مطرح کرده است. در ۱۲ ماه گذشته، دو خودروساز هنسی و کونیگزگ هر دو در حال آماده‌شدن برای شکستن رکورد سرعت ۴۸۲ کیلومتربرساعت بودند. با اینکه بوگاتی به‌اندازه‌ی این دو خودروساز علاقه‌ای به شکستن رکورد سرعت نداشت، حالا این کار را انجام داده و رکورددار محسوب می‌شود. البته نسخه‌ای که بوگاتی با آن رکوردشکنی کرده، نسخه‌ی عادی نبود؛ اما هنسی مدعی است به‌زودی رکورد سرعت ۵۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت را خواهد شکست.

این تیونر معروف تگزاسی در حال ساخت ابرخودرویی با نام ونوم F5 است و به‌نظر می‌رسد از بابت شکستن رکورد بوگاتی بسیار مطمئن است. خودرو هنسی ونوم F5 خودرویی سبک‌وزن با شاسی فیبرکربنی است که از موتور ۷.۶ لیتری V8 در قلب آن استفاده شده است. این موتور به دو توربوشارژر مجهز است و می‌تواند ۱,۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱,۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به‌گفته‌ی هنسی، ونوم F5 در کمتر از ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد.

ازآنجاکه بوگاتی شیرون رکورد ۴۹۰ کیلومتر‌بر‌ساعت را تنها در مسیر رفت ثبت کرده است و مدل تولیدی نیست، این رکورد فعلا در گینس ثبت نمی‌شود. ناگفته نماند احتمالا بوگاتی در آینده‌ای نزدیک، نسخه‌ی سوپراسپرت شیرون را براساس این مدل معرفی خواهد کرد تا رکورد ثبت‌شده رسمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید