هندوراس حزب‌الله را «سازمان تروریستی» اعلام کرد

    کد خبر :676556

به گفته یک مقام امنیتی ارشد، دولت هندوراس رسما حزب‌الله لبنان را به عنوان “سازمان تروریستی” معرفی کرد.

لوئیس سوآزو، معاون وزیر امنیت هندوراس گفت: «ما حزب‌الله را یک سازمان “تروریستی” اعلام می‌کنیم و آن را در فهرست اشخاص و نهادهای مرتبط با اقدامات تروریستی و تامین مالی آن درج می‌کنیم.»

در همین حال ایوان دوکو، رئیس‌جمهوری کلمبیا پس از نشستی با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کلمبیا لیست جدیدی از “تروریست‌ها” تدوین کرده است که شامل اعضای حزب‌الله و گروه تروریستی داعش می‌شود.

 

ایوان دوکو دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: «کلمبیا فهرست‌های از گروه‌ها و اشخاص تروریست از اتحادیه اروپا و آمریکا تدوین کرده است که اجازه شناسایی به موقع شبکه‌هایی نظیر حزب‌الله و داعش و القاعده را می‌دهد. ما خواستار هماهنگ‌سازی این داده‌های اطلاعاتی میان کشورهایمان هسستیم.»

اخیرا رئیس‌جمهوری جدید گوآتمالا هم گفت گروه حزب‌الله را به لیست “سازمان‌های تروریستی” می‌افزاید و سفارت گوآتمالا در اراضی اشغالی را در قدس حفظ می‌کنند. این اقدامات در واقع نزدیک شدن سیاست خارجی گوآتمالا به تفکرات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکاست.

 

به گزارش ایسنا ،وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی این اقدام دولت هندوراس را “گامی مهم در جنگ جهانی با ارعاب” خوانده و گفت این اقدام دنباله تحرکات مشابه در ماه‌های اخیر از سوی بریتانیا، آرژانتین و دیگران بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید