همکاری معاونت امور زنان با یونیسف در زمینه “دختران معلول”

    کد خبر :480272
روز جهانی معلولان

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از گفت‌وگوی این معاونت با یونیسف برای همکاری در زمینه کودکان خبر داد و گفت: در این مشارکت جامعه دختران معلول، به عنوان گروه هدف قرار دارند.

لیلا فلاحتی با بیان اینکه یونیسف با دستگاه‌های متعددی در کشور همکاری دارد، توضیح داد: از سال ۲۰۱۰ تاکنون همکاری اکثر آژانس‌های سازمان ملل متحد با جمهوری اسلامی همکاری‌های ترویجی است که اغلب متمرکز بر ارتقای آگاهی و کمک به نتیجه محور بودن پروژه‌ها و فعالیت‌هاست که نظارت آن برعهده وزارت امور خارجه قرار دارد، لازم به ذکر است که همکاری همه آژانس‌ها از طریق وزارت امور خارجه برای سه سال آینده تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با دستگاه‌های مختلفی از جمله دادگستری همکاری می‌کند، گفت: اخیراً در جلسه‌ای رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دیدار و درباره حوزه‌های همکاری خود با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در این جلسه درباره حوزه‌هایی مانند کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان معلول بحث شد، اما باتوجه به اینکه معاونت امور زنان و وزارت آموزش و پرورش در زمینه کودکان بازمانده از تحصیل فعالیت‌ها و پروژه‌های فراوانی دارند؛ مقرر شد حوزه همکاری یونیسف و معاونت متمرکز در زمینه “دختران معلول” باشد.

به گفته مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، هنوز پروژه مشخصی در زمینه این مشارکت شکل نگرفته، اما از جمله کارهای ترویجی که یونیسف در زمینه “کودکان معلول” انجام داده برگزاری کنفرانس‌هایی است که تاکنون با موفقیت برگزار شده است و معاونت امور زنان و خانواده در نظر دارد در حوزه ارتقای توانمندی و مهارت‌های “دختران معلول” از همکاری‌های یونیسف استفاده کند.

فلاحتی با بیان اینکه همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با یونیسف در چارچوب برنامه مصوب ملی است، ادامه داد: فعالیت‌هایی که یونیسف در زمینه کودکان معلول در ایران داشته عموماً از جنس ترویج، ارتقای آگاهی و اثربخشی سیاست‌گذاری‌ها بوده که در این جلسه نیز گزارشی از سوی یونیسف ارائه و قرار بر این شد تا طرفین در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید